Pim Marketing Literatuur Prijs 2021 naar 'De strategie van de kreeft'

'Marktonderzoekdesign' van Iris van Hest verkozen tot beste Marketing Studieboek 2021.

De strategie van de kreeft
Pim

Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout winnen met ‘De strategie van de kreeft’ de Pim Marketing Literatuur Prijs van dit jaar.  van 2021. De auteurs gebruiken in hun boek de kreeft als metafoor om het proces van strategie en veranderingen in organisaties te duiden. Een metafoor die de lezer bij de hand wil nemen bij het realiseren van echte vernieuwing. De prijs voor het beste Marketing Studieboek 2021 gaat naar ‘Marktonderzoekdesign’ van Iris van Hest.

Advertentie
advertisement

Stapsgewijs

Juryvoorzitter Hans Molenaar: ‘Het is opvallend dat ieder jaar onze marketingboeken een soort van centraal thema hebben. Dit jaar hebben de marketinguitgaven vooral het thema innovatie en transformatie. Het winnende boek ‘De strategie van de kreeft’ is wat ons betreft het beste marketingboek dat marketeers bij het maken van hun marketingstrategie waarbij vernieuwing een belangrijk onderdeel is, kan helpen. De auteurs omschrijven waarom veel vernieuwings- en veranderingstrajecten vastlopen, hoe je dit gegeven doorbreekt en hoe je dan stapsgewijs aan een ware vernieuwing in je organisatie bouwt.’

De top-3 marketingboeken van 2021 zijn:

  • Business Model Shifts - Patrick van der Pijl (Boom)

  • De strategie van de kreeft - Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout (Van Duuren)

  • Why winners give it all - Ed Stibbe (Van Duuren)

 

 

Winnend studieboek ‘Marktonderzoekdesign’ van Iris van Hest

Pim heeft een aparte prijs voor het beste Marketing Studieboek. Dit jaar valt die eer te beurt aan ‘Marktonderzoekdesign’, geschreven door docent Marktonderzoek & Marketing Iris van Hest. Het door Boom uitgevers gepubliceerde boek biedt volgens de jury een nagenoeg compleet overzicht van hoe een marktonderzoeksproces er anno 2021 uit moet zien.

‘Iris beschrijft stapsgewijs hoe marketeers op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek kunnen ontwerpen. De jury roemt het boek om de structuur en heldere opzet en is voor elke zichzelf respecterende marketeer een belangrijk naslagwerk om periodiek na te slaan.’

Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM

Barbara Deleersnyder, hoogleraar marketing Tilburg University

Brecht Janssen, senior adviseur LVWB Fundraising

Egbert Jan van Bel, auteur en adviseur (winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2004)

Eveline van Zeeland, auteur (winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2020)

Frank van Delft, directeur CIM7

Hans Molenaar (voorzitter), directeur Beeckestijn Business School.

Jeanine Dijkhuis, eigenaar van Kies! Marketing, namens het Netwerk van Register Marketeers

Louise Doorn, founder & CEO van HelloMaas

Max Kohnstamm, beleidsmedewerker Life Skills

Monique Brand Flu, programmamanager service development Buma/Stemra en adviseur customer excellence

Roderick Mirande, senior redacteur marketing Adformatie

Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam (winnaar Pim Marketing Literatuur Prijs 2018)

Shira Winterkamp, partner Marketing Queens

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie