Power to the Pieper stunt met ‘Piepershow’ op de Amsterdamse Wallen

De meest gewilde chefs van Nederland, Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer, brengen in het pop-up restaurant een ode aan de aardappel.

Power to the Pieper

Volgende week opent op de Amsterdamse Wallen ‘De Piepershow’. Dat is een pop-up-restaurant waar celeb chefs Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer (onder andere bekend van Restaurant Breda, Guts & Glory en meer recent Brasserie Maris Piper), een ode zullen brengen aan de aardappel.

Het toverwoord van deze nieuwe communicatiestunt van de Nederlandse Aardappel Organisatie is: schaarste. De Piepershow wordt gepresenteerd als een 1-persoonsrestaurant waar je vrijdag 14 en zaterdag 15 september terecht kunt voor een driegangendiner van 10 minuten. ‘Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.’ Dat moet leiden tot lange rijen aardappel- (en Van Noortwijk en De Beer)-fans voor de deur. Via social media wordt de spanning nog meer verhoogd; op Instagram worden de komende dagen enkele ‘time slots’ weggeven.

Doelstelling

Onder het motto ‘Power to the Pieper’ wist de Nederlandse Aardappel Organisatie de aandacht te trekken met campagnes met een dikke knipoog. Begin 2015 werden foodies en hipsters voor gek gezet met de slogan ‘sommige dingen blijven heerlijk gewoon’.

 

Power to the Pieper

Later volgde onder meer de campagne Hieper de Pieper. Het doel is ook met dit concept weer (ontwikkeld overigens door Food Cabinet) ‘om de aardappel in al zijn variaties weer op het bord van jonge Nederlanders krijgen’.

Hieper de Pieper

Weetje

Extra toepasselijk is het dat Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer gevraagd zijn door Power to the Pieper, omdat de naam van hun laatste brasserie ‘Maris Piper’ verwijst naar een aardappelras.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie