Volkswagen Group gaat internationaal creatieve account herzien

VW wil marketing centraliseren en houdt een wereldwijde review.

Nederlandse reclamecampagne Volkswagen
DDB & Tribal Amsterdam

Jochen Sengpiehl, de internationale marketingbaas, zegt dat hij een meer gecentraliseerd bureaumodel nastreeft. 

Sengpiehl wil het account consolideren in een aantal grote regionale 'hubs' in Europa, China, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en de rest van de wereld, volgens een bericht op de Duitse vaksite Horizont.

'We hebben veel te veel uitgegeven aan betaalde media en dat willen we veranderen', licht de Duitser toe. Sengpiehl is sinds vorig jaar marketingdirecteur.

Volkswagen - met ook merken als Audi, Skoda en Porsche - is de nummer zes adverteerder wereldwijd. In 2016 werd bijna 7 miljard dollar aan marketing uitgegeven.

Lange relatie met DDB
Volkswagen heeft al bijna zestig jaar een relatie met DDB. In de jaren negentig ging VW naast DDB meer bureaus inzetten. In Nederland is DDB & Tribal Amsterdam het bureau voor de automaker.

Het is niet waarschijnlijk dat het media-account onderdeel uitmaakt van de review. MediaCom heeft dat account in Nederland in handen. PHD heeft internationaal een groot deel.

Dieselschandaal
Volkswagen kwam drie jaar geleden zwaar onder vuur door het dieselschandaal

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie