Merk & Strategie

Alibaba breekt eigen record op Singles’ Day

Redactie | 13 november 2017, 10:06

Het dagje shoppen leverde de winkel 25,4 miljard dollar op, binnen 13 uur.

De eerste 1 miljard werd gespendeerd in de eerste 2 minuten na start, om 12 uur’s nachts op11 november. Consumenten gaven in die tijd 40 procent meer uit dan vorig jaar.

Singles’ Day is nu het grootste online shopping evenement ter wereld. Groter dan Black Friday en Cyber Monday in de VS bij elkaar opgeteld. De komende dagen woren 1,5 miljard pakketjes bezorgd bij honderden miljoen Chinezen. En daar zitten ook een heleboel Westerse merken tussen: 27 procent van de aankopen betrof een internationaal merk.

Alibaba maakt van de dag een groot event: De retailer nodigde sterren als Nicole Kidman, Pharrell Williams en tennister Maria Sharapova uit in Shanghai om de start te vieren in een televisiegala.

Bron: Marketingweek

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items alibaba Singles' Day

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs