Center Parcs kiest Ogilvy

Ogilvy heeft FHV BBDO/Proximity verslagen in de pitch om het Europese account van Center Parcs.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Laat ik allereerst zeggen wat níet de reden was om voor Ogilvy te kiezen: bij beide overblijvende partijen was onze absolute overtuiging dat zij het merk in de breedte goed zouden kunnen bedienen,’ licht marketingdirecteur Center Parcs Europe Paul Geraeds toe.

Hij vervolgt: ‘Daarnaast was er zeker sprake van een prima match op persoonlijk niveau bij beide bureaus, zowel met de Amsterdamse als de Parijse vestiging en FHV BBDO had een zeer sterk creatief concept.’

Waarom in de nek-aan-nek race Ogilvy toch won, verklaart Geraeds als volgt: ‘Ogilvy sprong eruit door vanaf het eerste moment te kiezen voor een business benadering alvorens naar merkpositionering en creatief concept te gaan; waar zit de groeipotentie en wat is de beste strategie om die te verzilveren? Zo zie ik het bureau anno nu: de dialoog tussen klant en bureau start met het business issue en niet meer sec met de briefing.’

De Center Parcs was uitgeschreven onder vier Nederlands-Franse bureaucombinaties: Havas Worldwide Amsterdam/Wonderful Brands (beide Havas), Ogilvy A’dam en Parijs, Duval Guillaume/Marcelle Paris (beide Publicis) en FHV BBDO en BBDO Parijs.

Center Parcs merkte dat de teams van de Amsterdamse en de Franse vestigingen van Ogilvy elkaar snel vonden omdat er binnen Ogilvy sprake is van een uniforme methodiek en jargon, en ook dat pleitte voor Ogilvy, zegt Geraeds. Last but not least hielp het dat Ogilvy One volgens Geraeds een sterke data analyse in huis heeft, en direct marketing is de ‘commerciële backbone’ van Center Parcs.

De pitch werd vlak voor kerst naar buiten gebracht. Duval Guillaume was de afgelopen 7 jaar het bureau voor Center Parcs voor Nederland, België en Duitsland en Wonderful Brands was dat 8 jaar in Frankrijk. Center Parcs vond de regie te complex en wilde één bureau voor alles.

Ook wat media betreft wil Center Parcs met één speler in zee. Nu zijn dat OMD (Nederland), Mediacom (Duitsland), Havas (Frankrijk) en Universal (België). Beslissingen op dit traject zijn nog niet niet genomen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie