Premium

Dit is de nieuwe merkcampagne van Campina door TBWA\NEBOKO

De campagne moet laten zien dat Campina zuivel helpt om sterk en fit te blijven en helpt bij de groei en het herstel van spieren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Friesland Campina en TBWA\NEBOKO lanceren de nieuwe zuivel campagne: &;Sterk met Campina&;. De campagne trapt dinsdag 17 maart af met onderstaande commercial. Dit moment is gekozen omdat we vlak voor het begin van het buitensportseizoen staan.

Het inzicht dat aan de campagne ten grondslag ligt, is dat 9 miljoen Nederlanders een keer per week sporten. &;Niet alleen omdat het gezond is, maar vooral ook omdat ze het leuk vinden. Uit onderzoek blijkt dat 81% het "goede gevoel" na afloop het allerleukst vind aan sporten.&; In de nieuwe campagne wil Campina samen met Olympisch Kampioen Epke Zonderland sportend Nederland aanmoedigen om gezond te leven.

Campina denkt dat een samenwerking met NOC*NSF en Epke Zonderland bijdraagt aan de geloofwaardigheid en impact van de boodschap. Die samenwerking speelt een rol in de content van de campagne. Naast televisie, online en print wordt de campagne uitgerold via PR, in programme (RTL Late Night 16/3), tijdens de bekende Campina Open Boerderijdagen en via owned en earned media.

&;De kracht van zuivel&;
De marketing directeur van Friesland Campina, Carola Boer, onderstreept dat zuivel belangrijke voedingsstoffen bevat waardoor het prima past in een gezond eetpatroon. Ze zegt: &;In onze nieuwe campagne "Sterk met Campina" brengen we beweging en goede voeding samen.  Melk bijvoorbeeld levert proteïne, calcium en vitaminen B2 en B12 die je spieren en botten goed kunnen gebruiken. En dit geldt niet alleen voor fanatiekelingen onder ons, maar juist voor iedereen. Samen met Epke Zonderland als ambassadeur willen we het verhaal over de kracht van zuivel delen met heel Nederland.&;

&;De effectieve werking van disruption&;
Marianne Herweijer, client service director bij TBWA\NEBOKO zegt dat deze opdracht voor TBWA een schoolvoorbeeld is geweest voor &;de effectieve werking van Disruption, breken met alle conventies en groei realiseren met een nieuw commercieel idee&;. De nieuwe campagne wordt volgens Herwijer gebouwd in het domein: sportend Nederland. Herwijer: &;Het heeft geresulteerd in een merkcampagne voor de lange termijn met veel commerciële en creatieve potentie.&;

De split
Naast de langere versie is er ook een commercial gemaakt waarin de split van Zonderland centraal staat. &;We kennen Epke Zonderland natuurlijk van de rekstok... maar weet je wat-ie ook in huis heeft?&;

Credits
Opdrachtgever: Koninklijke FrieslandCampina. Maurice Willemsen, Carien de Bas, Carola Boer, Thomas Gribnau
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Jeroen Annokkee
Muziek: Merlijn Snitker

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie