Creatie & Campagnes

Open Now maakt najaarscampagne voor Hyundai

Redactie | 6 september 2017, 14:17

De campagne gaat uit van selectieve perceptie.

Dat wat in het menselijk brein top-of-mind ligt, daar gaat meer van onze aandacht naartoe. Vergelijk dit met het bekende effect dat zich voordoet als iemand uit je omgeving een kind verwacht en je ineens overal zwangere vrouwen ziet.

Dit effect is het uitgangspunt van de nieuwe Hyundai-campagne ‘Ziet u ook zoveel Hyundai's de laatste tijd?’. Hierbij wordt ingezet op selectieve perceptie van weggebruikers.

De autofabrikant wil ervoor zorgen dat mensen actief gaan letten op Hyundai’s, zodat de auto’s ‘oververtegenwoordigd’ raken in het menselijk brein. Het gaat hier uiteindelijk om sociale bewijskracht: wat mensen veel zien, vertrouwen ze en willen ze hebben.

De campagne wordt uitgerold via radio, outdoor, tv, online en print. De campagne is ontwikkeld door Open Now: een reclamebureau waar gedragswetenschappers en creatieven samenwerken.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Hans Veenman

(7 september 2017, 21:07)
Oververtegenwoordigd? Ja, van die 'mede-verpest-door'-reclames op tv waren er veel te veel. Inderdaad. Daarom koop ik dus nooit een Hyundai. Wat ze verder ook aan campagnes verzinnen.

Gerelateerde items Hyundai Open Now

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs