Volvo wil meer bewustwording met veiligheidscampagne

Nieuwe vloot trucks in de schijnwerpers.

Met een nieuwe campagne wil Volvo Trucks Nederland met zijn dealerorganisatie veiliger weggedrag bewerkstelligen bij vrachtwagenchauffeurs en andere weggebruikers. Daarom wordt een demovloot van elf ‘safety trucks’ ingezet met de nieuwste veiligheidsvoorzieningen en herkenbaar aan hun opvallende kleuren.

Volgens een rapport van de WHO (World Health Organization) vallen er jaarlijks wereldwijd 1,2 miljoen verkeersdoden, omgerekend zo'n 3.400 per dag. Voetgangers, fietsers, motorrijders en automobilisten tellen allemaal mee in de cijfers. 

‘Dat aantal is uiteraard hartverscheurend. Helaas blijkt uit cijfers dat het aantal dodelijke ongevallen de laatste jaren niet verder daalt. We zien zelfs een lichte stijging in het afgelopen jaar. Dit is zeer verontrustend en voor ons een teken om op zoek te gaan naar nieuwe manieren om de verkeersveiligheid te verbeteren’, vertelt Carl Johan Almqvist, Traffic & Product Safety Director bij Volvo Trucks.

‘Ook je gordel omdoen moet meer aandacht krijgen. We hopen dat chauffeurs zich bewust worden van hun eigen gedrag’, vervolgt Almqvist. Onderstaand vormt de start van een langdurige veiligheidscampagne van Volvo Trucks.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie