Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne in november voor feestdageninkopen van december

Het is net november, maar de inkoopdrukte voor de feestdagen is al begonnen. Des te belangrijker voor jouw merk om nu zichtbaar te zijn.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Campagne in november voor feestdageninkopen van december

Het is net pas november, maar de inkoopdrukte is al begonnen. Steeds meer consumenten beginnen namelijk eerder met de inkopen voor de feestdagen. Daarom is het belangrijk voor jouw merk en product om nú al zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep.

Verschuiving van inkoopmoment

Natuurlijk wordt er op 5 december nog wel een cadeautje gehaald en zeker voedsel wordt relatief kort van tevoren gekocht. Maar als het gaat om de algemene inkoop van cadeaus, dan verschuift ‘de inkooppiek’ naar november. Waarom? In drukke tijden zie je dat steeds meer mensen hun aankopen eerder doen én slimmer plannen.

Impact van Black Friday

Slimmer plannen is niet alleen in termen van tijd en het vermijden van last minute inkoopstress, maar ook in termen van geld. Natuurlijk wordt dit gevoed door dagen als Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, waar je de producten die je toch al op het oog had voor een lagere prijs kan kopen – of impulsaankopen doet omdat het zo aantrekkelijk geprijsd is. Black Friday wordt ook wel gezien als het startschot voor de feestdagenperiode en is tegenwoordig vaak niet meer één dag, maar soms een hele week of zelfs de hele maand.

Op welke doelgroep richt je je?

Natuurlijk worden er ook cadeaus gegeven aan ouders of vrienden, maar de feestdagen staan vaak in het teken van het gezin. Speelgoedgidsen zijn inmiddels al uitgeplozen en de verlanglijsten gemaakt. Toch kan het wijs zijn je in je reclame-uiting op andere gezinsleden te richten dan op de kinderen – het zijn namelijk vaak ouders of grootouders die bepalen over de daadwerkelijke aankoop. Zij halen veelal hun inspiratie uit televisiereclame. Een commercial geeft de mogelijkheid om miljoenen (groot)ouders te bereiken en zo een rol te spelen in hun aankoopproces.

In de whitepaper ‘Gezinsaankopen: wie bepaalt?’ staan antwoorden op vragen zoals op wie binnen het gezin je je moet richten met je reclame en hoe je je creatie hier optimaal op aan kan passen. Vraag ‘m kosteloos aan via de website van Ster.

Daar wil je bij zijn met jouw campagne

Kortom: het inkoopmoment verschuift steeds meer naar deze maand en je weet – na het lezen van de whitepaper – op wie je je campagne moet richten. Tijd voor actie! Ook als je geen enorme kortingen aanbiedt, is het nog steeds een relevante periode om aanwezig te zijn met een campagne. Een ‘gewone’ reclame uitzenden tussen de actiematige campagnes van je concurrenten, is nog altijd slimmer dan niks inzetten – dan sta je al 1-0 achter.

De mogelijkheden

Ster biedt reclamemogelijkheden aan op radio, televisie en online. Campagnes zijn al mogelijk vanaf € 1.000. We denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Met onze transparante, vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Wil je weten wat jouw mogelijkheden zijn? Neem dan vooral contact op.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in