#Namespotting Weekly: 'Naam in utiveoring'

Namespotting Weekly: Je wekelijkse dosis naamvermaak geselecteerd door De Naamafdeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Je hebt een mooie merknaam bedacht en een prachtig logo laten ontwikkelen. So far, so good. Wat kan er nu nog misgaan? Nou, behoorlijk veel. Het serieuze werk begint bij het zichtbare gebruik van het merk. Waar gewerkt (gemerkt) wordt, daar worden fouten gemaakt. Maar in een aantal gevallen kun je je afvragen of er niet iemand op de implementatie-afdeling heeft liggen slapen. Wij verzamelden 25 voorbeelden waar de uitvoering tot uiterst opmerkelijke situaties leidde.

 

Dan sta je toch wel een beetje voor ...

 

heeft in Utrecht een bijzondere naam. 

 

Vette pech voor  

 

Het was even wennen vlak na de rebranding van Dexia Bank België naar

 

Ik wist het! Ik wist het!

 

#039;s" class="media-element file-wysiwyg" title="Domino&;s" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/Dominos.jpg?itok=6W2SrbKc" width="425" height="283" />

Geen misser, maar juist een mooie naam in uitvoering van Domino&;s 

 

Hotdogs 

 

Naaifoutje van Hollister

 

Er klopt iets niet met JEANUS

 

MediaMarkt doet hier toch wel een beetje gek. 18 logo&;s &;versieren&; hun pand in Eindhoven. Kregen ze de lampen gratis van de plaatselijke fabrikant?

 

Kies uw lettertype nauwkeurig 

 

#039;s Wholesale Provedores" class="media-element file-wysiwyg" title="Mitchell&;s Wholesale Provedores" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/MitchellsWhores_0.jpg?itok=zJvii5sS" width="425" height="283" />

Mitchell&;s schimmige praktijken

 

Het is maar wat je netjes vindt

 

Verrassend (natuur)lijk in Tuincentrum Osdorp

 

Zou de gehaktmolen er nog staan?!

 

NSprinter

 

Die verrekte schuifdeuren!

 

Starbucks-haters zullen ongetwijfeld in hun vuistje lachen

 

Een &;accident waiting to happen&;

 

Het belang van de juiste spatiering wordt onderschat

 

Van der Lullig .... eh Lubbe

 

Of is het gewoon slim? Free publicity gegarandeerd!

 

Van onderen!

 

Dus eigenlijk voor hem & haar?

 

Jumbo bij de Appie!

 

 is ons vak maar ook het verzamelen van namen is voor ons dagelijkse kost. Op De Naamafdeling noemen  wij dit &;namespotting&;&;. In de Namespotting Weekly maken wij elke week een selectie van bijzondere en opvallende merknamen binnen een bepaald thema.  

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie