De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen

Het warenhuis realiseert het beste idee in één van de winkels, daarnaast wordt de bedenker aangenomen als kinderdirecteur duurzaamheid.

De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen
Yeye Weller

De Bijenkorf organiseert een ontwerpwedstrijd voor kinderen. Nederlands oudste warenhuis daagt de jonge creatieve denkers, tot en met 15 jaar, uit om de winkel van de toekomst vorm te geven. De Bijenkorf belooft dat het beste en meest mens-, dier- en planeetvriendelijke idee, of een praktische vertaling daarvan, wordt gerealiseerd in een van de winkels van het merk. 

De bedenker wordt daarnaast een jaar lang kinderdirecteur duurzaamheid van het warenhuis. 

Advertentie
advertisement

Winkel van de toekomst 

De warenhuisketen vroeg zichzelf af wat er wordt verkocht in de winkel van de toekomst en of het eventuele aanbod uitgebreid moet worden met ander vermaak. Daarnaast wil De Bijenkorf weten hoe het ervoor kan zorgen dat de winkel van de toekomst 100% mens-, dier- en milieuvriendelijk is.

Het merk vindt al deze vragen relevant en actueel en daarom legt de keten ze voor aan de klanten van de toekomst.

De Bijenkorf: 'De toekomst is vrolijk'
De Bijenkorf: 'De toekomst is vrolijk' Yeye Weller

Consumentenonderzoek

In september van dit jaar vond in opdracht van de Bijenkorf een consumentenonderzoek plaats naar de toekomst van het warenhuis. Hieruit zou naar voren zijn gekomen dat een overgrote meerderheid van de ondervraagden vindt dat het fysieke warenhuis moet blijven bestaan, vooral als plek ter inspiratie.

Ook zou duurzaamheid een belangrijke rol spelen bleken consumenten open te staan voor ‘groene’ diensten die de levensduur van spullen verlengen, zoals huren, tweedehands kopen, inzameling en reparatie.

De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller
De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller

Jury

Ontwerpen mogen van De Bijenkorf gesproken, geschreven, getekend of gebouwd zijn, analoog of digitaal.  De winkelketen kondigt een jury aan, bestaande uit ecoloog en oprichter Fawaka Ondernemersschool Thiëmo Heilbron, head of sustainability Justin Pariag van de Bijenkorf, retailexpert Rupert Parker Brady en hoofd creatieve strategie van de Bijenkorf Inge Schmitt. Zij kiezen per winkel een finalist.

Looptijd

De wedstrijd trapte af in de Bijenkorf Eindhoven tijdens de Dutch Design Week en loopt tot en met 30 november 2021. De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller.

Lees ook: Fisher-Price: ‘Jouw kindertijd belt, nu kun je echt opnemen’

Reacties:

Jochem Leegstra
Update credits Bijenkorf - De toekomst is groen:

Agency & design : ...,staat
Illustraties: Yeye Weller / UNIT
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie