Moederbedrijf Nivea geeft 50 miljoen om crisis te bestrijden

Een miljoen liter ontsmettingsmiddel, 5 miljoen verzorgingsproducten en financiële hulp aan onder meer NGO’s.

Handcrème, deo, lippenbalsem en meer
Beiersdorf

Steeds meer grote corporates trekken de portefeuille om een bijdrage te leveren in crisistijd. Na onder meer Facebook (100 miljoen) en Coca-Cola (120 miljoen) heeft nu Beiersdorf, moederbedrijf van onder meer Nivea, 50 miljoen euro toegezegd. In perspectief: de omzet van het concern bedroeg in 2019 7,7 miljard, de netto winst 736 miljoen. De donatie bedraagt bijna 7 procent van de netto winst. 

Beiersdorf kondigt aan per direct een internationaal donatieprogramma beschikbaar te maken. Waarvoor? ‘Om kwetsbare groepen in de samenleving te helpen in de strijd tegen COVID-19. De 50 miljoen euro die we beschikbaar stellen is voor crisismanagement op de plaatsen die het hardst getroffen zijn, of waar het zorgsysteem zwak is. In Nederland wordt daarnaast in samenwerking met het Rode Kruis een ondersteuningspakket beschikbaar gesteld met daarin producten waar nu in de zorg behoefte aan is.’

Advertentie
advertisement

Handcrème, deo en lippenbalsem

Beiersdorf zegt niet alleen op wereldwijd niveau hulp te willen bieden, maar ook lokaal. Daartoe heeft het concern in Nederland het Rode Kruis benaderd. Marcin Kuchta, country manager Beiersdorf Nederland: ‘Van verschillende kanten hoorden wij dat door het zware werk een grote behoeften is aan persoonlijke verzorgingsmiddelen zoals handcrème, deodorant en lippenbalsem. Het ondersteuningspakket bestaat uit een mix van 30 duizend producten uit het portfolio van Beiersdorf waaronder Nivea, Atrix, Eucerin en Labello. De producten worden einde week bij het Rode Kruis geleverd om vervolgens verdeeld te worden over Nederland.’

Beiersdorf belooft:

  • Donatie 1 miljoen liter ontsmettingsmiddel. Beiersdorf heeft fabrieken op vijf continenten de opdracht gegeven om ontsmettingsmiddel te produceren. Hiermee wordt dubbel zoveel product gedoneerd dan twee weken geleden werd aangekondigd.
  • Donatie 5 miljoen Nivea huid- en handverzorgingsproducten voor medisch personeel.
  • Financiële hulp aan NGO’s, zowel internationale organisaties als lokale partners van de Beiersdorf, die grote uitdagingen hebben als gevolg van COVID-19.
  • Toezegging dat lokale initiatieven die worden gesteund door individuele Beiersdorf werknemers, door het moederbedrijf zullen worden verdubbeld.

Live!

U leest al het marketingcommunicatienieuws m.b.t. de coronacrisis op ons liveblog.

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie