Albert Heijn haalt product uit de schappen na kritisch LinkedIn-bericht

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Albert Heijn bracht een tijdje geleden SEA Water uit: drinkbaar zeewater in een duurzaam jasje.

Klinkt misschien goed, maar al snel kwam er commentaar op het verpakte drankje. Zo schreef Dirk, de zwerfafvalanalist die zwerfafval bestrijdt, in een LinkedIn-bericht waarom SEA Water niet zo duurzaam is als de supermarkt claimde.

Albert Heijn nam de kritiek niet met een korreltje zout en reageerde erop.


Het begon allemaal met dit bericht, waarin Dirk zijn ongezouten mening geeft over het ongezouten zeewater van Albert Heijn.


Kortom: het duurzame zeewater van Albert Heijn is allesbehalve duurzaam.


Dirk is niet de enige die verpakt zeewater onnodig vindt.


Toch slaat de ophef volgens sommige mensen nergens op.


En anderen snappen überhaupt niet waarom iemand zeewater zou kopen.


Hoe dan ook, Albert Heijn heeft het veelbesproken pakje uit het assortiment gehaald en Dirk is blij.

appie aanvulling

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie