Een woordvoerder van het AICPA zegt dat veel van de leden zich aangetast voelen, zonder dat dat nodig was geweest. Daarom verschenen er deze week in de Amerikaanse kranten USA Today en de Wall Street Journal paginagrote advertenties waarin werd aangegeven dat de meeste accountants zich er gedreven voor inzetten de zaken op orde te stellen, en dat ze geen begrip op kunnen brengen voor mensen die de regels willen breken. Tevens gaat het AICPA deze week pr-functionarissen stragtegieën aanbieden om vragen van de media te pareren. Vorige week berichtte de Wall Street Journal dat de Amerikaanse justitie van plan is accountantsfirma Andersen te vervolgen als het bedrijf niet toegeeft de Enron documenten te hebben versnipperd. Deloitte Touche Tomhatsu en Ernst & Young hebben zich ondertussen teruggetrokken uit fusiegesprekken met Andersen. (Bron: PRWeek)
Accountants VS poetsen imago op
Het American Insitute of Certified Public Accountants (AICPA) heeft een campagne gelanceerd om het imago van het accountantsvak op te…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu