Op bijna zes miljoen dollar aan inkomsten leed de IABC in 2000 een verlies van 1 miljoen dollar. Volgens auditors kwam dit door 'financiële onzorgvuldigheden'. IABC's internationale voorzitter Charles Pizzo wil dit nu goedmaken door hogere inkomsten te halen uit internationale ledenwerving. Slechts 10% van de 13.500 aangesloten leden komt van buiten de VS. In Europa en Afrika probeert de brancheorganisatie daar wat aan te doen. Naast het promoten van het bedrijfslidmaatschap houdt de IABC seminars over communicatie bij bedrijven in deze continenten. Telecombedrijf Ericsson is een eerste klant. Voorzitter Pizzo: 'Onze leden vinden dat de meeste van onze conferenties en seminars in Noordamerikaanse context worden gehouden. Dat willen we gaan veranderen.' (bron: PR Week)
IABC wil internationale koers varen
De International Association of Business Communicators (IABC) wil proberen meer leden van buiten de VS te werven. Vorig jaar leed de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu