Volgens het bureau dat is gespecialiseerd is in joint promotions tussen het bedrijfsleven en de charitatieve sector, zagen circa tien jaar geleden veel goede doelen organisaties een actie met een bedrijf nog als een 'pact met de duivel' , maar geeft nu ruim 80% van hen aan graag met het bedrijfsleven om tafel te willen zitten. Volgens Fair Sales-directeur Dick Hoogeboom is de verklaring eenvoudig: “De overheid trekt zich terug als suikeroom en bovendien neemt het aantal donateurs gestaag af. Goede Doelen moéten op zoek naar alternatieve vormen van inkomsten.”? De goede gezindheid is wederzijds. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat drie van de vier ondervraagde bedrijven graag de handen ineenslaat met Goede Doelen. Hun drijfveer is veelal om het imago te verbeteren of de verkoop te stimuleren.
‘Bedrijven en Goede Doelen elkaar goed gezind’
Bedrijven en goede doelen organisaties zijn steeds meer bereid om tot samenwerking te komen, aldus een onderzoek van Fair Sales.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu