Ze spelen hiermee in op de nieuwe telecomwet die per 1 oktober 2009 in werking treedt. Er komt onder meer een wettelijk register om consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Consumenten kunnen zich inschrijven in dit register wanneer zij geen ongevraagde (verkoop)telefoontjes willen ontvangen.
Om aan de nieuwe regels in de Telecommunicatiewet te kunnen voldoen, moeten opdrachtgevers en uitvoerende partijen in de markt een aantal veranderingen doorvoeren in telefonische (verkoop)processen. L&H heeft met SOD een dienst ontwikkeld om aan deze vraag te voldoen. 'Bel me niet as a service' moet ieder contact center in staat stellen om per 1 oktober direct te voldoen aan de nieuwe wetgeving. Het betekent dat een geautomatiseerde afhandeling van het recht van verzet en het aanbieden van het register in elk gesprek in te stellen is. De initiatiefnemers beloven dat bedrijven niet te hoeven investeren in infrastructuur, voice response systemen of een register upload licentie.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu