Hun doctoraalscriptie 'Merken: betrouwbaar en waarderelevant' is bekroond met de scriptieprijs van het Moret Fonds, een initiatief van Ernst & Young. Ook de scriptie 'Beloningsprikkels in de (nieuwe) kenniseconomie' van drs E.H. van Veldhuizen viel in de prijzen. In de scriptie 'Merken: betrouwbaar en waarderelevant' hebben de auteurs een onderzoek uitgevoerd naar de betrouwbaarheid en waarderelevantie van merken. Zoals uit het onderzoek van de huidige internationale wet- en regelgeving blijkt, is de waardering van zelf ontwikkelde merken in de jaarrekening niet mogelijk. Als reden wordt aangevoerd dat de waarde van de merken veelal niet voldoende betrouwbaar kan worden vastgesteld. De auteurs concluderen niettemin dat de op economische waarden gebaseerde waarderingsmethoden leiden tot merkenwaarde met een voldoende mate van betrouwbaarheid.
‘Financiële waarde merken soms 60 procent’
De financiële waarde van de merken van een onderneming kan oplopen tot 60 procent van het balanstotaal en is over het algemeen hoger dan…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu