Het huidige ledenbestand krimpt en vergrijst. Volgens consultant en voorzitter van de ‘interkerkelijke commissie geldwerving’ D.G. Bijl moet de kerk als product in de markt gezet worden. Komende donderdag is er een seminar over de jongerenmarkt, waarbij onder andere een marketingmanager van de Smith Food Group. Bijl wil leren hoe men chips aan jongeren verkoopt, zegt hij in NRC Handelsblad. ‘Als jongeren niet naar de kerk komen, moet de kerk naar de jongeren. Het gaat me om de groep 18 tot 25 à 30 jaar. Dat zijn veelal hedonisten, die hun prioriteiten leggen bij zaken als dvd’s en vakanties. Maar over een jaar of tien zijn zij wel de basis voor nieuwe kerkinkomsten.’
Kerk moet merk worden
De christelijke kerken roepen de hulp in van onder meer chipsfabrikant Lay’s om meer jongeren voor de kerk te interesseren.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu