Dat blijkt uit onderzoek door MarketResponse onder 3.000 consumenten naar het meest klantvriendelijke bedrijf. De tien genomineerden zijn Albert Heijn, ANWB, Bol.com, C1000, Hema, Ikea, Jumbo, Plus, Rabobank en Wehkamp.nl.
Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van de meest klantvriendelijke bedrijven. Een jury van tien consumenten bepaalt uiteindelijk welke organisatie het meest klantvriendelijke bedrijf van 2008 is. Het oordeel van de jury is gebaseerd op drie criteria: een winkelbezoek, een vraag aan de klantenservice en een beoordeling van de communicatie-uitingen. Volgende week dinsdag wordt de winnaar bekend gemaakt.
Volgens Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse, is de opkomst van internetbedrijven kenmerkend voor de tekortkomingen in het fysieke klantcontact. Omdat bedrijven hun klanten niet meer weten te verrassen, wijkt de consument uit naar internetwinkels waar men wel aan de verwachting voldoet. Sites zoals Bol.com en Wehkamp.nl hebben daarom een plaats in de top-10 veroverd.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu