Overslaan en naar de inhoud gaan

Roddelen op kantoor schadelijk in marketingorganisaties

84 procent van de Amerikaanse reclame- en marketingorganisaties geeft aan dat werknemers roddelen op de werkvloer, en 63 procent vindt dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De financiële crisis en de vrees voor het verliezen van de baan kan zorgen dat schadelijk roddelen de komende maanden toeneemt. The Creative Group: ‘Er wordt op iedere werkvloer geroddeld, maar in tijden van economische onzekerheid kunnen geruchten hardnekkiger en negatiever van toon worden. Werknemers kunnen gaan speculeren over veranderingen en geruchten verspreiden over collega’s die ze als hun concurrent zien.’

Open communicatie is de beste verdediging tegen een overactieve roddelmachine. Informatie snel en openlijk met iedereen delen kan voorkomen dat medewerkers gaan roddelen, meent het onderzoeksbureau. Dit geldt zeker als er belangrijke veranderingen aan zitten te komen.

Een paar tips van The Creative Group:

  • Houd contact met de directieleden. Bezoek ze een-op-een. Professionals zijn wellicht geneigd hun bezorgdheid te uiten in een informele situatie
  • Houd de deuren open. Medewerkers worden ongerust als hun managers achter gesloten deuren praten en op gedempte toon. Blijf zoveel mogelijk toegankelijk. Bespreek gevoelige zaken op minder zichtbare plaatsen.
  • Wijs ‘slechte appels’ terecht. Spreek iemand die negatieve geruchten verspreidt, direct aan.
  • Geef het goede voorbeeld: Vermijd praat over anderen. Zeg niets tegen anderen over iemand wat je niet persoonlijk tegen die persoon zou zeggen

.Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in