Sinds eind juni doet Independer.nl onderzoek naar de kwaliteit van de bank waar de bezoekers van www.Independer.nl-site hun betaalrekening hebben lopen. 30.000 bezoekers hebben hun bank inmiddels beoordeeld op alle volgende aspecten:
- Klaar staan voor klanten
- Snelheid van dienstverlening
- Beloften nakomen
- Value for Money
Behalve naar de kwaliteit van de bank werd bezoekers ook gevraagd via welke kanalen het contact meestal verloopt. Internet blijkt verreweg het meest gebruikt te worden, gevolgd door de post. De verschillen tussen banken zijn groot. Rabobank, ABN Amro en SNS Bank lopen voorop qua internetgebruik. Meer dan 50 procent van de respondenten met een
betaalrekening bij deze banken zegt via internet te communiceren. Op basis van de gegevens lijkt het erop dat banken met een hoog percentage internetgebruikers het in de ogen van hun klant vaak minder doen dan banken met een laag percentage gebruikers. Klanten die meestal internet gebruiken in hun communicatie met de bank beoordelen hun bank echter wel met een hogere score dan de mensen die dat niet doen. Dat geldt voor alle vier de aspecten en voor alle banken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu