Een week lang onderhandelde Nijeboer onder pseudoniem met meer dan veertig advertentieverkopers van diverse grote uitgeverijen van publiekstijdschriften. Onder de naam van het fictieve mediabureau Productexposure.nl vroeg hij steeds om redactionele aandacht voor zijn product bij het plaatsen van en advertentie.
’40 Procent van de advertentieverkopers - onder wie vertegenwoordigers van bladen als Eigen Huis & Interieur, Ouders van Nu, VT Wonen, Viva, Libelle en Veronica Magazine - hapten toe zonder het product en de afzender te kennen’, meldt Nijeboer op zijn weblog. Ook glossy's als Elle, Blvd., Marie Claire en Cosmopolitan bieden adverteerders desgewenst redactionele aandacht. Bijna 50 procent van de benaderde acquisitieafdelingen bleek niet bereid tot koppelverkoop.
“40 Procent publieksbladen doet aan koppelverkoop
Bij vier van de tien tijdschriften is het mogelijk redactionele aandacht te krijgen voor commerciële activiteiten zo gauw in het medium…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu