Het controllingsysteem levert betrouwbare up-to-date-informatie over de rentabiliteit van klanten, producten en markten, en maakt het daarmee mogelijk om een waardegeoriënteerd CRM-beleid te voeren. De kern van het systeem wordt gevormd door een analysetool die gebruik maakt van een databank met zo’n veertig kengetallen. Verder is er een waarschuwingssysteem ingebouwd dat zwakke plekken, uitzonderingssituaties en bedenkelijke ontwikkelingen blootlegt, en kunnen werknemers met behulp van een zogeheten Report-Generator over precies díe gegevens en kengetallen beschikken die voor hen van belang zijn. Actuele daggegevens en vergelijkende cijfers worden via een e-mailservice onder alle medewerkers verspreid. Het systeem voorziet bovendien het bestaande CRM-systeem van wekelijks geactualiseerde klanteninformatie, met name voor wat betreft de opbrengsten die zij genereren, zodat ook de buitendienst voortdurend kan beschikken over de belangrijkste kengetallen.
De waarheid over de klant
In tegenstelling tot wat veel bedrijven denken, is een goede klant niet degene die voor veel omzet zorgt. Een nieuw Duits…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu