De ‘Three Hit’-theorie dateert van begin jaren zeventig en is heerlijk simpel. Het idee is dat een reclame-uiting drie keer door de doelgroep moet worden gezien. De eerste keer neemt de consument het alleen waar, de tweede keer gaat ‘ie zich erin verdiepen en de derde treedt het ‘oh ja’- effect op en beklijft de boodschap in zijn herinnering. Elke combinatie van bereik en frequentie zou op deze drieslag moeten worden afgestemd. Sindsdien zijn er vele andere pogingen gedaan om de juiste formule te vinden voor de afstemming tussen bereik en frequentie. Inmiddels is duidelijk geworden dat er geen toverformules bestaan. De ideale afstemming tussen bereik en frequentie hangt af van de bekendheid van het merk, het reclamebeleid van de concurrenten, de impact van de reclame-uiting en nog veel meer. En dat verschilt van geval tot geval.
Geen toverformules voor mediaplanners
Mediaplanners zoeken sinds jaar en dag naar de ideale verdeling tussen bereik en frequentie. Misschien is het beter die zoektocht op te…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu