Event driven marketing (EDM) is één van de vele buzzwoorden in marketing. Maar het is ook een prachtige kans om via structurele en geautomatiseerde marketingprocessen zowel aan klantbehoud als aan cross- en upselling te doen. De uitdaging is om de IT infrastructuur, marketing en (big) data samen te brengen in één proces. Hoe pak je dat aan?
Integrated marketing, omnichannel en multichannel marketing zijn nog steeds prachtige buzzwoorden. De grote vraag is hoe ver organisaties zijn op dit gebied. In de praktijk blijkt dat het daadwerkelijk toepassen van integrated marketing niet meevalt. Waar ligt dat aan en hoe kan een praktisch stappenplan organisaties verder brengen?
Gisteren was ik bij het Retail Event in Houten. Mijn bijzondere interesse ging uit naar de onderwerpen klantbehoud en klantwerving in relatie tot omnichannel marketing. Met het thema ‘innovatie in retail’ dacht ik ruimschoots aan mijn trekken te komen. Tot mijn verbazing werd er echter veel meer aandacht gegeven aan de fysieke winkel dan aan het veranderende landschap van klantbenadering.
Marketing als vak is in essentie niet veel veranderd. Het is de voortschrijdende technologie, de hoeveelheid aan communicatiekanalen en data die het een stuk complexer maken.
Je kunt er inmiddels een boek over schrijven, maar zorg er in dat geval wel voor dat je de laatste pagina’s leeg laat. Het laatste woord is er nog niet over gesproken. Het is hot and happening en toch weet bijna niemand hoe de vork echt in de steel steekt. Welcome to the wonderfull world of cookies!
Vergroot de betrokkenheid bij je merk en je wordt ervoor beloond.
SEPA? Wat is dat ook alweer? Is dat niet een Europees dingetje en heeft dat niet te maken met IBAN en BIC? En wat heeft dat te maken met marketing? De meeste mensen hebben wel eens van SEPA gehoord, maar de feitelijke impact is nog niet erg bekend. En dat terwijl SEPA vanaf 1 februari 2014 al een feit is. Het is dus de hoogste tijd om wakker te worden en in actie te komen!