Premium

Bijvoorkeur haalt eerste klant binnen, Cloudfactory scoort internationaal foodmerk

Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.

Vanharen-winkel in Amsterdam
ANP

Cloudfactory scoort account internationaal foodmerk Greenforce

Cloudfactory heeft de Duitse foodtech-scale-up Greenforce als nieuwe klant binnengehaald. Greenforce is producent van 'easy to mix'-vegan producten in poedervorm en is sinds vorig jaar met een webshop in Nederland actief.

Het bureau won het account na een internationale pitch die vorig jaar werd uitgezet. Aardig detail is dat Bayern München-ster Thomas Mülller een van de aandeelhouders van Greenforce is. César García, creatief directeur Cloudfactory: 'Greenforce is het type klant dat perfect past bij onze visie van creatief activisme - wij geloven dat merken moeten denken, communiceren en handelen als activisten.'

Bijvoorkeur haalt eerste klant vanHaren binnen

Bijvoorkeur, het bureau dat Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves recent oprichtten, nadat ze uit bureau Cheil stapten, mag schoenenretailer vanHaren tot zijn eerste klant rekenen. Bijvoorkeur gaat voor de keten aan de slag met de communicatiestrategie en campagnes, die begin volgend jaar het daglicht moeten zien.

Aan de keuze voor het bureau ging geen pitch vooraf, wel heeft vanHaren met 'een aantal partijen gesproken' en heeft Bijvoorkeur een 'proefopdracht' gedaan, die blijkbaar in de smaak is gevallen. In het verleden voerde vanHaren (145 winkels in Nederland) zijn marketingactiviteiten voornamelijk ad hoc uit, zegt Gonzalez de Chaves desgevraagd. De samenwerking met Bijvoorkeur moet daar nu verandering in brengen.  

Kamer van Koophandel stapt over van Lemz naar N=5

N=5 heeft de pitch van de Kamer van Koophandel gewonnen. In het verleden werkte de KvK op vaste basis samen met bureau Lemz. Met het winnen van de pitch, die vorig jaar werd uitgezet, lanceert N=5 meteen een nieuwe campagne genaamd ‘Houvast voor ondernemers’. De gedachte achter de campagne is gebaseerd op de ervaringen die het huidige managementteam van N=5 opdeed tijdens hun buy-out van -niet toevallig- precies een jaar geleden.

MediaCom is het nieuwe bureau van Storytel

MediaCom gaat de mediastrategie en inkoopactiviteiten van Storytel leiden, met als ambitie om de aanwezigheid van de streamingdienst in luisterboeken in meerdere landen uit te breiden. De pitch vond afgelopen zomer en vroege herfst plaats. De nieuwe samenwerking tussen Storytel en MediaCom moet met ingang van het nieuwe jaar volledig van kracht zijn.

Stroom na pitch aan de slag voor UnitedConsumers

Mediabureau Stroom, onderdeel van Candid, wordt verantwoordelijk voor het media-advies en de media-inkoop van UnitedConsumers, het consumentencollectief 'voor iedereen'. Stroom heeft het bedrijf in de pitch 'het beste gevoel' over de meest optimale inzet van zijn mediabudget gegeven.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie