Premium

Kesselskramer lanceert twee nieuwe digitale labels

De managing directors willen met de gelijktijdige start van kesselskramer.digital en HolyPony.io de klant iets te kiezen bieden.

Digital labels

Maar liefst 25 jaar heeft kesselskramer gewacht met de presentatie van de digitale activiteiten onder een eigen merk. Om die achterstand in een klap goed te maken lanceert het bureau nu twee digitale labels tegelijk: kesselskramer.digital en HolyPony.io

De lancering van deze nieuwe joint venture is de formalisering van de al jarenlange samenwerking tussen JUST en kesselskramer, vertelt Jeroen Wielaard van het Haagse bureau. Samen ontwikkelden ze websites, digitaal artwork, campagnes, online experimenten en andere platforms. Ze maakten eerder werk voor Double Dutch, 113, Mytomorrows en de AR-biënnale van NRW Forum.

Juist nu

De reden om juist nu met twee verschillende labels op de proppen te komen, is volgens Wielaard een reactie op de eenvormigheid van veel digitale bureaus. Die hebben de neiging erg op elkaar te lijken, niet alleen in hun werk maar ook in de manier waarop ze zich naar buiten presenteren. Door juist met twee invalshoeken te komen, dwingen ze zichzelf creatief fris en vernieuwend te blijven, aldus Wielaard.

Zowel Wielaard als Diederik Sjardijn worden beiden Managing Director van de twee nieuwe bureaus. Klanten komen dan ook met een van de twee of beiden aan tafel te zitten. Waarin zit dan het onderscheid tussen kesselskramer.digital en HolyPony.io? Volgens Sjardijn moet de lancering met name gezien worden als een verdere integratie van de verschillende teams. Die gaan, verspreid over Den Haag, Amsterdam en Londen, meer samenwerken. 

Richtingen

Wielaard hoopt dat kesselskramer.digital en HolyPony.io, dat als een soort A/B test in de markt worden gezet, goed aansluit bij het DNA van kesselskramer: middelenvrij denken en campagnes maken die op de trend vooruit lopen, in plaats van er achteraan te hobbelen.

Moet dat uiteindelijk tot de overwinning van de een op de ander leiden? Sjardijn: ‘Waarschijnlijk gaat er in de markt een voorkeur optreden. Maar dat hoeft niet per se. We zien het als een test. Maar die zou net goed inconclusive kunnen zijn.’

Volgens Sjardijn kun je de twee labels vergelijken met de manier waarop zij zelf de afgelopen tien jaar campagnes ontwikkelen. Klanten verwachten daarbij in de voorstelronde vaak twee of drie routes waaruit ze kunnen kiezen. ‘Met deze lancering draaien we dat om: straks kunnen klanten bij het begin al uit twee richtingen kiezen.’

Met buzzwords strooien

Het idee is dat HolyPony.io qua toon en gevoel het wat meer hyperige, trendy en met buzzwords strooiende label is. Terwijl kesselskramer.digital de wat rustiger variant wordt. Meer op de lange termijn en bestendige groei gericht.

Volgens Wielaard moet je over de digitale middelen die het A/B koppel kesselskramer.digital en HolyPony.io straks gaat maken ‘heel breed denken.’ Dat gaat van site en app tot een digitale installatie in een museum.’ Zelf is hij op dit moment bezig met een klus voor een internationale hotelketen waar ze zich richten op het consistent doortrekken van de digitale beleving. ‘Van de online booking tot en met het moment dat je de lobby binnenloopt.’

A dan wel B

Ze hebben allebei grote verwachtingen voor wat betreft de ontwikkeling van het vierde platform, de metaverse die straks als een digitale laag over de werkelijkheid komt liggen. Al zullen beide labels daar wel met een compleet andere invalshoek naar kijken. En is er een finish in zicht? Wanneer wordt besloten met A dan wel B door te gaan? Wielaard: ‘Het is een experiment dus dat weten we nu nog niet.’ Sjardijn: ‘Bij kesselskramer doen we dingen heel bedachtzaam. We gaan kijken wat de voorkeur heeft.’

Uiteindelijk hopen zowel Sjardijn als Wielaard dat deze real life A/B test vooral tot een dialoog met de klant leidt. Sjardijn: ‘Eigenlijk willen we zowel hen als onszelf een spiegel voorhouden. Met als doel dat we beter na gaan denken over de betekenis van digitale middelen en hoe je die succesvol integreert in een campagne.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie