Premium

Lowlander kiest Gardeners na pitch

Er deden drie bureaus mee aan de pitch. Het is het tweede biermerk dat Gardeners in korte tijd voor zich wist te winnen.  

Lowlander werkte niet eerder met een bureau samen.

Gardeners is aangesteld als het nieuwe merk- en communicatiebureau van Lowlander, het biermerk dat brouwt met zogenoemde botanicals (kruiden, specerijen en fruit). Een pitch met drie bureaus ging aan deze keuze vooraf. De pitch liep sinds september.

De deelnemende bureaus werd gevraagd om een nieuwe merkstrategie plus 'duidelijke impact-boodschap' van Lowlander te presenteren. De eerste merkcampagne van de hand van de hand van Gardeners moet in mei 2024 het levenslicht zien. Er wordt niet ingezet op televisie, maar vooral op digital, outdoor en PR-activaties, licht managing director Maira Evers toe.

De samenwerking is niet onlogisch te noemen. Gardeners heeft 'where good things grow' als mantra, Lowlander werkt volgens de gedachte ‘take less and give back'. 'Zo gaat 1% van de omzet naar goede doelen gericht op biodiversiteit, zijn we sinds vorig jaar CO2-neutraal en zetten we in op een breed alcoholvrij portfolio. Ontzettend veel goeds en belangrijks', aldus het bedrijf in een verklaring.

Verborgen parels

De Amsterdamse bierbrouwerij Lowlander, opgericht in 2015, werkte niet eerder op vaste basis samen met een bureau. Marketing-lead Fleur de Vries stelt dat er in zowel het merk als in de smaak van het bier ‘mooie verhalen en verborgen parels' te vinden zijn. 'Al sinds de oprichting zijn duurzaamheid en circulariteit belangrijke pijlers van Lowlander, daar willen we -samen met Gardeners- meer mensen mee inspireren.'

Gardeners wist eerder dit jaar ook het account van biermerk Gulpener voor zich te winnen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie