Nathalie Peters, Diederik Breijer en Marc Gooijer beginnen Morgenfrisk

Morgenfrisk gaat merken helpen met ‘in-housing’ van (digitale) marketingactiviteiten.

Nathalie Peters, Diederik Breijer (beiden ex-IPG Mediabrands) en Marc Gooijer (ex-Talpa Network) lanceren per vandaag marketingservicesbedrijf Morgenfrisk | the in-housing company. Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt het bedrijf voor merken die ‘in-house’ meer controle willen hebben over het nieuwe data-gedreven marketingspeelveld, om meer groei te realiseren.

Advertentie
advertisement

Data-gedreven marketingarena

Managing partner Diederik Breijer: 'We hebben allemaal de afgelopen jaren kunnen zien dat de revolutie in elke sector vooral gedreven wordt door de opkomst van technologie. Hierdoor is ook de marketingarena in een razend tempo een compleet data-gedreven digitale arena geworden. Het nieuwe marketingspel vraagt om andere kennis, skills en partners. Het realiseren van groei is voor veel bedrijven hierdoor uitdagend geworden. Morgenfrisk is een nieuw soort marketingservicesbedrijf wat organisaties de oplossingen moet bieden waarmee ze het nieuwe marketing beter gaan begrijpen, zelf kunnen organiseren en hierdoor hun resultaten kunnen verbeteren,'

Geen bureau

Nathalie Peters vult aan: 'De wereldwijde beweging die we zien, is dat veel merken een enorme behoefte hebben aan meer eigen kennis, grip en controle over hun eigen digitale marketingactiviteiten. De trend rond in-housing van onder meer media en advertising is hier onderdeel van en markeert een van de meest ingrijpende momenten van verandering in het marcomvak. Het CMO-onderzoek van IAB, wat net in november gepubliceerd is, laat deze ontwikkeling ook duidelijk zien.' 

Volgens Peters is Morgenfrisk géén bureau of agency. 'Met Morgenfrisk brengen we veel kennis in en helpen wij bedrijven bij hun in-housing. Hierbij focussen we ons op de waardecreatie die we samen kunnen realiseren, waarna ze zelfstandig hun pad kunnen vervolgen.'

Marc Gooijer: 'Het opzetten van een eigen marketingdata en -technologie infrastructuur lijkt voor veel bedrijven een black-box. Morgenfrisk wil bedrijven hierin ondersteunen, van strategie tot en met implementatie, training en sourcing. Fantastisch om op deze manier mijn kennis en ervaring te kunnen gaan inzetten.'

Diederik Breijer en Nathalie Peters waren respectievelijk ceo Benelux en digital transformation director van IPG Mediabrands. Beiden vertrokken afgelopen jaar. Marc Gooijer was tot voor kort director data bij Talpa Network.

Morgenfrisk is gevestigd in Amsterdam. De naam (uit het Deens) staat volgens Peters voor ''s morgens fris ontwaken'. 'We willen het nieuwe, frisse marketingdenken brengen.'

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Mark de Kock
Leuk om te zien en benieuwd naar de ontwikkeling de komende jaren!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie