Campina en Natuurmonumenten brengen de Boerderijdagen thuis 

Boeren geven zelf digitale rondleiding met Dafne Schippers en Epke Zonderland.

Campina - Boerderijdagen
Brand Builders

Samen met Natuurmonumenten lanceert Campina de Campina Thuisboerderijdagen-campagne. Tijdens dit jaarlijks terugkerende evenement, ontwikkeld door Brand Builders, openen Campina-boeren hun erf voor bezoekers. Dit jaar doen ze dat digitaal. Boeren geven een virtuele rondleiding en ook Campina-ambassadeurs Dafne Schippers en Epke Zonderland zijn er weer bij.

Advertentie
advertisement

Interactieve spellen voor thuis

De zuivelgigant legt uit dat de boeren een virtuele rondleiding geven door middel van vlogs; zo is het mogelijk om een kijkje in de stal bij de koeien te nemen en kan meegemaakt worden hoe een bezoek van de melkwagen verloopt. Daarnaast zijn er vogels te spotten in het weiland. Campina benadrukt dat bij elk onderwerp opdrachten en spellen voor thuis te doen zijn waarmee het zuivelbedrijf het geheel interactiever wil maken.

Campina Thuis-Boerderijdagen
Campina Thuis-Boerderijdagen Brand Builders

Eigen initiatief Brand Builders

Bureau Brand Builders heeft het concept en de campagne ontwikkeld. Volgens het bureau uit Wierden is het idee uit eigen initiatief voorgelegd aan Campina, omdat het evenement door de corona-uitbraak geen plaats zou hebben. Om het op een alternatieve digitale manier toch nog naar de mensen te brengen kwam het bureau met deze virtuele variant. De gehele campagne is in drie weken ontwikkeld volgens het bureau en daarbij is een digitale omgeving als uitgangspunt genomen. Daarnaast wilde het bureau deelnemers stimuleren thuis gezamenlijk actief mee te spelen.

Davine Janssen, brand activation manager Campina vertelt over de digitale Boerderijdagen: ‘Toen we drie weken geleden zeker wisten dat de Campina Boerderijdagen in het voorjaar van 2020 niet door konden gaan zoals gepland, had ik nooit durven dromen dat we in zo’n korte tijd al een virtueel alternatief zouden kunnen aanbieden. Brand Builders heeft hun idee binnen no-time gevisualiseerd en uitgewerkt. De online omgeving die hieruit is voortgekomen barst van de leuke en leerzame elementen.’

De Virtuele Boerderijdagen

Brand Builders schetst een beeld over de boerderijdagen-campagne: ‘Boer Jan uit Benschop en boer Paul uit Son en Breugel nemen bezoekers mee voor een kijkje op de boerderij. Bezoekers kunnen zelf kiezen bij welke boer ze op bezoek gaan terwijl ondertussen de natuur bewonderd kan worden. Zo ervaren deelnemers de boerderij, het leven eromheen en aan het einde van het evenement is er de mogelijkheid om een foto  als ‘Superboer’ te maken.

Natuurmonumenten

Campina en Natuurmonumenten hebben voor deze virtuele tour de handen ineengeslagen om zo samen de Nederlandse natuur op en om de boerderij te versterken. Boer en boswachter creëren daarom tijdens de Boererijdagen gezamenlijk meer ruimte voor weidevogels, kwetsbare planten en dieren. 

Lees ook: ‘Sterk met Campina’-campagne verder uitgebouwd met nieuwe tv-commercial'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie