Honig organiseert benefietdiner ‘Live Eet’

Familiemerk wil met landelijke actie de voedselbank steunen om gedupeerde families te helpen

Live Eet

Donderdagavond, 26 maart vanaf 18.00, is het benefietdiner Live-Eet, een landelijke actie georganiseerd door voedselmerk Honig. Het online diner, te vinden op live-eet.nl is ontwikkeld samen met agencies Dept en Chuck Studios. Het doel is om de voedselbanken, die ‘droog’ zijn komen te staan door het hamstergedrag in de supermarkten, te ondersteunen en daarmee gedupeerde families te helpen. Zelfbenoemd familiemerk Honig is al 15 jaar partner van voedselbanken Nederland.

Advertentie
advertisement

Doneren aan voedselbanken

Bekende artiesten zoals Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis treden aanstaande donderdag live op vanuit hun huiskamer om hoop en troost te bieden in deze coronatijden. Volgens Honig kunnen de bezoekers van het online benefietdiner met een tikkie of via het scannen van een QR-code vrijwillig doneren aan de voedselbanken. Met de opbrengst willen ze maaltijden verzorgen voor bijna 90 duizend mensen die afhankelijk zijn van de liefdadigheidsinstelling. Chuck Studios heeft het concept bedacht waarna de technologie door Dept werd ontwikkeld en uitgewerkt.

Voedselbanken steunen met Live-eet.nl
Voedselbanken steunen met Live-eet.nl

'Honig doneert 360.000 maaltijden'

'Nu we met z’n allen zoveel mogelijk thuis blijven, vonden we dit samen met de voedselbank een gepaste manier om saamhorigheid te tonen met mensen voor wie de avondmaaltijd niet zo vanzelfsprekend is', vertelt Bob Rog, directeur van Honig. 'We hopen hiermee de voedselbank zoveel mogelijk te ondersteunen en tegelijkertijd een hart onder de riem te steken. Honig zelf doneert 360.000 maaltijden.'

‘Door de fijne communicatie en samenwerking tussen de partijen slaagden we erin snel actie te ondernemen om te kunnen helpen in tijden van grotere onzekerheid, vertelt Robin Meekel, associate creative director bij Dept. ‘Eind vorige week is het concept samen met Chuck Studios bedacht en vervolgens is er snel gehandeld: binnen no-time is de website gebouwd, zijn artiesten geregeld en de donatie met behulp van Tikkie gecoördineerd.’

Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studios, voegt hieraan toe: ‘Nadat de campagne #StaySafeEnGeef op gang was, vroeg Honig ons na te denken over een grootse actie om de voedselbanken verder te ondersteunen. Voor ons was het direct duidelijk dat Honig haar plaats aan de eettafel moest claimen. We kijken uit naar een succesvol diner.’

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie