Brillenmerk blundert: gratis mondkapjes bij aankoop bril

Een Frans brillenmerk ligt onder vuur vanwege een smakeloze reclamecampagne.

Klanten van de prijsvechter krijgen bij de aankoop van een bril twee mondmaskers cadeau. 
Polette

Het Franse budget-brillenmerk Polette heeft bij een nieuwe reclamecampagne de plank volledig misgeslagen. Klanten krijgen bij de aankoop van een bril twee mondkapjes  cadeau. 

‘Vanwege de huidige situatie hebben we besloten om al onze klanten die een bestelling plaatsen, twee gratis mondkapjes aan te bieden (…) We geven om jouw welzijn, maar wie zegt dat je niet veilig kunt zijn en er stijlvol uit kunt zien!', is te lezen in een mail dat het bedrijf, dat ook een vestiging in Amsterdam heeft, rondstuurde naar haar klantenbestand.

Advertentie
advertisement
Polette
'We geven om jouw welzijn, maar wie zegt dat je niet veilig kunt zijn en er stijlvol uit kunt zien!' Polette

Diep door het stof

De verontwaardiging liet niet lang op zich wachten. 'Shockerend', 'schandalig', 'opportunisme ten koste van gezondheidswerkers die écht maskers nodig hebben' en 'een onvergeeflijke blunder', zijn slechts een paar reacties op Twitter. 

Hoewel de brillenwinkel nog geen gehoor gaf aan de oproep van klanten om de mondkapjes aan ziekenhuizen te schenken, gaat Polette diep door het stof. 'We verontschuldigen ons. Dit was niet bedoeld als advertentie om jullie brillen te laten kopenen zo aan mondmaskers te komen, maar om jullie gratis van maskers te voorzien in deze crisistijden', stelt het bedrijf in een reactie op Facebook. 

Lees al onze artikelen die te maken hebben met het coronavrius in ons dossier.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie