Nederland loopt met vragen en heeft behoefte aan persoonlijk contact

Nieuwe campagne van SNS bank laat zien dat 'persoonlijk zijn' nog steeds kan. 

‘Persoonlijk antwoord op al je vragen over geld’ met TN'er Bart
Alfred

SNS bank lanceert nieuwe campagne met typische Nederlander Bart en laat hierin zien dat Nederlanders met vragen lopen en dat ze behoefte hebben aan persoonlijk contact. Met de campagne wil SNS laten zien dat ze begrijpt wat haar klanten bezighoudt en dat SNS juist nu nog steeds persoonlijk kan zijn.

De bank stelt dat veel mensen onzekerheden en vragen hebben over hun geldzaken en middels de nieuwe commercial, in drie weken tijd bedacht en geproduceerd door bureau Alfred, maakt SNS bekend met al deze vragen bij de bank terecht te kunnen.

 

 

SNS commercial ‘Persoonlijk antwoord op al je vragen over geld’ met TN'er Bart

Geen chatbots

Volgens de bank, die claimt er echt te zijn voor haar klanten, is er juist in deze tijd behoefte aan persoonlijk contact terwijl dat nu lastiger is dan voor de corona-uitbraak. SNS vindt dat er nog maar weinig ‘normaal’ lijkt te zijn in Nederland.

Via de Typische Nederlander Bart wil SNS laten zien dat de bank snapt wat haar klanten bezighoud hoe je juist in deze tijden nog steeds persoonlijk kunt zijn. Omdat niet iedereen nu naar de winkel kan komen, nodigt de bank klanten ook uit om met de SNS te beeldbellen of te chatten via de SNS Eén-tweetje app. Volgens de bank is contact altijd met een echt persoon.

Ontwikkeling campagne 

Er waren vraagtekens bij SNS en bureau Alfred over hoe de bank kon laten zien dat ze haar klanten begrijpt en dat ‘persoonlijk contact’ met de bank nog steeds tot de mogelijkheden behoort. Vanwege de coronarichtlijnen is het complexer geworden om producties op te nemen.

Alfred maakt duidelijk dat er vanuit bestaande campagnes een nieuw idee is gecreëerd gebaseerd op de zogenaamde ‘inner voice’. Dit is volgens Alfred de stem die de wens van de klant verwoordt. Het bureau vertelt dat er met slim geproduceerde aanvullingen binnen de Corona restricties gewerkt is om de afstand tussen de mensen te bewaken. Zo werkte de make-up dame met poederkwasten op stokken zodat ze voldoende afstand kon bewaren.

Samen met SNS ontwikkelde Alfred de strategie. Het bureau geeft aan dat tijdens de campagne TV, radio, social advertising, winkel en 1- op 1 communicatie ingezet wordt.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Marjolein Kleinhuis, Maartje Bersi, Rachel Grezel

Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu

Strategie: Gabriël Snuverink, Edward van de Ridder

Account: Danielle Boskemper, Joost van der Pol

Producer: Carmen Ramsaran

Mediabureau Vizeum: Evert Bronkhorst

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie