Premium

Oxxio haalt 'Oscar' van stal, Almhof-boer vindt ware liefde en meer campagnenieuws

Verder belandt Lies wéér in ongemakkelijke situaties en waarschuwt ProRail beroepschauffeurs voor spoorwegincidenten.

Outdoorcampagne van Oxxio met merkpersonage Oscar.

Truus lanceert eerste werk voor Oxxio

Oxxio lanceert zijn eerste campagne van de hand van reclamebureau Truus, dat sinds juli voor de energieleverancier werkt. Het bedrijf werkte hiervoor samen met Dept. De nieuwe campagne richt zich op 'het zo simpel mogelijk maken van het regelen van energiezaken' en wordt uitgerold via radio, social media, outdoor en online video.

Volgens de energieleverancier voelt de consument van nu zich 'overweldigd' in een landschap vol 'ingewikkelde praatjes en plaatjes'. De nieuwe campagne moet daar verandering in brengen, waarbij het merkpersonage Oscar na tien jaar zijn rentree in de communicatie van Oxxio maakt.

Jaël Gradenwitz, creative director Truus, stelt dat het niet makkelijk is om een campagne te maken die draait om 'simpelheid', maar het team van Oxxio durfde het aan. 'Wegstrepen en nog eens wegstrepen, dat hebben we gedaan. Energie hoeft namelijk helemaal niet ingewikkeld te zijn.' Claudia Schoonakker, marcomspecialist Oxxio, vult aan dat de campagne opvalt door zijn eenvoud, 'wat best bijzonder is in de energiemarkt'.

Credits:
Adverteerder: Oxxio
Reclamebureau: Truus
Mediabureau: MGH
Sounddesign: Soundcircus

 

'Alle lof voor Almhof' gaat 13e jaar in

In de nieuwe campagne van Almhof kijken we naar een Nederlandse boer die in de Oostenrijke Alpen eindelijk de ware heeft gevonden. De campagne, die is ontwikkeld door reclamebureau Pret, wordt uitgerold op televisie, radio en online. De tv-commercial is geregisseerd door Yani, die naast zijn kunstenaarschap nog altijd parttime actief is in de reclamewereld.

De bekende pay-off 'Alle lof voor Almhof' komt uit de koker van Bart Kuiper, die sinds 2010 vanuit zijn bureau Leukwerkt voor het zuivelmerk werkte. In 2016 werd Leukwerkt opgeheven, waarna Almhof werd overgenomen door Pret.

Credits:
Klant: Müller Nederland
Verantwoordelijk bij Almhof: Andrea Gottmer, Karlijn Schweren, Annelène Bulder
Bureau: Pret
Art director: Pieter van Velsen
Copywriter: Poppe van Pelt
Account: Talmon Kochheim
Producer: Boudewijn Visser
Regisseur: Yani
Editor: Amber Hooijmans
Postproductie: The Compound

 

ProRail waarschuwt beroepschauffeurs

Bij één op de vier incidenten bij spoorwegovergangen zijn beroepschauffeurs (zoals tractors, vrachtwagens) betrokken, zo blijkt uit eigen onderzoek van ProRail. Om hen bewust te maken van de risico's en potentieel gevaarlijke situaties op en rond het spoor, lanceert de spoorwegbeheerder een bewustwordingscampagne van de hand van MediaMonks. Het betreft de tweede campagne die het digitale bureau voor ProRail maakte.

De campagne moet laten zien hoe de meeste gevaarlijke situaties tot stand komen: er wordt niet gestopt voor rood licht, stilstand op het spoor door filevorming en het achteruit steken van een voertuig om een bocht te kunnen maken. In de online video kijken we naar voertuigen en slagbomen in de vorm van miniaturen; alleen de trein en de achtergrond zijn echt. De trein raast voorbij de schaalmodellen met de boodschap 'Schat de situatie niet verkeerd in, houd het spoor vrij'.

Pieter Schouten, creative director MediaMonks: 'We hebben lang gezocht naar een manier om beroepschauffeurs bewust te maken van het feit dat een inschattingsfout rond het spoor snel is gemaakt, zonder echte ongelukken in de online video's te laten zien - dat zou traumatisch kunnen zijn. Door gebruik te maken van modelbouw en forced perspective, denken we impact te kunnen maken, zonder de kijker af te laten schrikken.'

De campagne wordt uitgerold via online video, social media en outdoor. MediaMonks is sinds 2021 het vaste bureau van ProRail, dat eerder met Ogilvy samenwerkte.

Lies scoort 'betrouwbaar gezondheidsadvies' bij Kruidvat

Ben je écht geholpen met de middeltjes van je moeder, de goedbedoelde tips op het schoolplein of het zelf zoeken op internet? Voor écht betrouwbaar gezondheidsadvies zit je goed bij Kruidvat, stelt de retailer zelf in een nieuwe campagne. 'In de winkel, telefonisch en online staan onze vierduizend gediplomeerde drogisten altijd voor je klaar.'

De campagne, ontwikkeld door DDB Amsterdam, wordt uitgerold op televisie, radio, online en de winkelvloer. In de tv-commercial zien we hoe Lies niet bepaald geholpen wordt door haar moeder of op het schoolplein. Ook belandt ze -Lies kennende- in een ongemakkelijke situatie als ze bij de buurman aanklopt voor gezondheidsadvies...

Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabricaat
Productiehuis: Annomann
Media: GroupM 
Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Online & grading: Crabsalad
Geluidstudio: Earforce

 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie