Paleis Het Loo opent deuren en is 'mooier dan ooit'

De door Persuade ontwikkelde campagne moet van Het Loo na een jarenlange verbouwing ‘het meest geliefde paleis van Europa’ maken.

Na een jarenlange verbouwing opent Paleis Het Loo volgende week vrijdag zijn deuren voor publiek. En dat is reden voor een nieuwe campagne, waarbij het paleis meteen 'het merk' onder handen heeft genomen, begeleid door creatief bureau Persuade.

Tot 1975 bewoonde de koninklijke familie het in Apeldoorn gevestigde Paleis Het Loo, dat is opgericht in 1686. In 1984 ging het open voor publiek. Het paleis annex museum wordt sinds 2018 gerestaureerd en verbouwd. Op 15 april 2022 staat de heropening gepland, de ondergrondse uitbreiding zal in 2023 worden geopend.

Bredere doelgroep

Paleis Het Loo wil graag toegankelijk worden voor een 'bredere doelgroep' en is daarom een samenwerking met Persuade aangegaan. Het bureau, dat bekend staat om zijn succesvolle werk voor Zeeman, ontwikkelde een nieuwe merkidenteit en visuele stijl 'die 360 graden kan worden doorvertaald'.

Jacolien van Wezep, manager marketing en communicatie bij Paleis Het Loo, licht toe: 'We willen uitgroeien tot het meest geliefde paleis van Europa. Een plek waar iedereen zich thuisvoelt, voor een bezoek aan het paleis of een dagje uit met de familie. Om dat te bewerkstelligen, hebben we met Persuade een stevig merkfundament voor de komende jaren neergezet. Een strategie om uit te groeien tot een internationaal topmuseum. Paleis Het Loo moet een historische plek zijn waar je naartoe wil, maar ook terug wil komen.'

Nederlandse geschiedenis

Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade, vult aan: 'Paleis Het Loo is een verhaal op zich. Het laat de veelkleurigheid van Oranje zien en roept veel emotie op, over de Nederlandse geschiedenis en cultuur en het koningshuis. In deze campagne vergroten we de toegankelijk van deze mooie plek. We brengen het paleis tot leven en maken het een must see voor iedereen.'

De campagne is vanaf vandaag op de Nederlandse televisie te zien en daarnaast op social media en overige owned PR-kanalen. Bekijk 'm hieronder:

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Saskia Kok
Director: Linda Stulic
DP: Pauline Wiersma
Exec Producer: Saskia Kok
Producer: Jan Jinek
Prod Mngr: Annemieke Boschma
1st AD: Philip de Iongh
1st AC + Data: Paco Bonsang
Drone Pilot: Boris Guntenaar
Gaffer: Thijs Besteman
Best Boy: Matvey Murashko
Electrician: Nick Schoonenberg
Hair & Make Up: Christel Man
Hair & Make Up: Ass Nikola Kersten
Art & Styling: Teuntje Asveld
Catering Chef: George Walhof
THANK YOU SO MUCH🎈
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie