Pampers-campagne lijkt verdacht veel op die van Zwitsal

Beide merken willen maar al te graag laten zien dat ze kersverse ouders begrijpen.

Een vader vergeet doekjes om luiers te verschonen, een moeder zoekt op Google wat haar baby mankeert. In de commercial van Pampers komen allerlei realistische situaties voorbij. En die zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn – maar met poepluiers en slaapgebrek.

Dit keer geen John Legend, maar kersverse ouders in de Amerikaanse Pampers-campagne. Moederbedrijf Proctor & Gamble geeft hiermee wederom gehoor aan zijn purpose-ambities. In de vorige campagne verschoonde John Legend een luier, en deze campagne (bureau: McKinney) moet een realistische afspiegeling van het ouderschap zijn. Vol met onzekerheid en ongemak.

Oeps, doekjes vergeten

Slapeloze nachten, overgeef opruimen en met een huilende baby winkelen. De commercial moet ouders het gevoel geven dat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Zo staat een vader op het punt de luier van zijn baby te verschonen, maar vergeet de doekjes. Gelukkig schiet een andere vader hem te hulp en leent die van hem uit. Moraal van het verhaal: ondanks dat alles ongemakkelijk en nieuw is, leert iedereen de fijne kneepjes van het ouderschap.

Spaghetti kliederboel

De video heeft veel overeenkomsten met de ‘We begrijpen hoe het voelt’-campagne (bureau: Born05) van Zwitsal, dat valt onder Unilever. Ze hebben dezelfde insteek en plotwending. Allerlei herkenbare situaties passeren de revue - zoals een baby die zichzelf onderkliedert met spaghetti en een moeder die een foutje maakt met een luier verschonen langs de snelweg. En boodschap is: ouderschap is mooi, maar kent ook zijn imperfecties. Uiteindelijk draait het om gelukkig zijn. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie