Volkswagen zet way-to-zero-strategie kracht bij met speelgoedauto

Nieuwe campagne van het automerk in teken van eerste elektrische ID-modellen. 

Speelgoedvariant van Volkswagen gepresenteerd om internationale way-to-zero-strategie kracht bijzetten
DentsuAchtung

Volkswagen lanceert een nieuwe campagne, ontwikkeld door DenstuAchtung. De campagne staat in het teken van de lancering van de eerste elektrische ID modellen van het merk. Met de komst van de ID Family wil het automerk elektrisch rijden voor iedereen toegankelijk maken. Volkswagen zegt te spelen met het spanningsveld dat een elektrische auto niet alleen gereden wordt voor de toekomst van de kinderen en kleinkinderen, maar stiekem ook voor 'jezelf'. Volkswagen Groep zet dan ook vol in op elektrisch rijden met de nieuwe internationale ‘way to zero’ strategie, met deze campagne kracht bijzet door de introductie van een elektrische speelgoedvariant van het ID model.

Volgens Volkswagen is elektrisch rijden de beste keuze voor de toekomst. De missie van de Duitse autofabrikant is om voor 2050 een volledig CO2-neutraal bedrijf te zijn. 

Het stille ID3.tje

Het automerk legt uit dat het speciaal voor kinderen én hun ouders een speelgoed een versie heeft ontwikkeld van de ID.3. Deze speelgoedauto heeft de hoofdrol in de gehele campagne. In de commercial is te zien dat de speelgoedauto zorgt voor meer rust in huis. Volkswagen: ‘Vroem Vroem schreeuwende kinderen zijn verleden tijd als we jong en oud Nederland laten kennismaken met deze nieuwe ID3.’ 

De commercial

Volkswagen Campagne

Menselijk

Op tv en via de social kanalen roept Volkswagen liefhebbers op om een speelgoed-exemplaar op te halen bij de dealer. Kinderen kunnen het bouwpakket samen met hun ouders in elkaar zetten tot stille speelgoedauto en, ‘natuurlijk een kijkje nemen in de showroom.’ Berno Schokker, head of marketing communication Volkswagen, geeft aan elektrisch rijden zo op een onderscheidende manier in de markt te willen zetten: ‘In de afgelopen jaren hebben we bij Volkswagen altijd een manier gezocht om het vaak technische auto verhaal op een menselijke manier te vertellen. Met deze campagne claimen we elektrisch rijden op een onderscheidende en menselijke manier.’ 

Boris Nihom, managing director strategy DenstuAchtung voegt toe: ‘We werken al 15 jaar met veel trots voor Volkswagen. In onze samenwerking zoeken we altijd manieren om de boodschap niet eenzijdig te vertellen maar mensen ook de boodschap zelf te laten ervaren. Dit jaar doen we dat met het stille ID.3tje.’

Campagne

De campagne bestaat uit een tv-commercial, online video’s, social content, samenwerking influencers en een dealeractivatie. De campagne loopt tot en met week 52. De ID.3tjes zijn op te halen men op te halen of te bestellen vanaf 23 november zolang de voorraad strekt.

Lees ook: 

Opdrachtgever Pon's Automobielhandel B.V.

Creds tv-commercial

Concept: dentsuACHTUNG!

Productie: Lief

Sound: Antfood

Creds Social

Concept en productie: dentsuACHTUNG!

Creds Speelgoed Auto: ID.3tje

Concept & Design: dentsuACHTUNG!

Productie: Moonfox

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie