'Zie je me staan'-campagne voor onzichtbare groep slachtoffers mensenhandel

Presentatrice Lauren Verster en influencers Milan en Irma Knol ambassadeurs om urgentie van probleem te benadrukken. 'Het is hier en nu.'

Zie je me staan’-campagne vraagt aandacht voor slachtoffers mensenhandel
Tante Tini

Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel start een videocampagne om alle burgers in Nederland op te roepen om zich uit te spreken tegen de grootste, onzichtbare groep slachtoffers van mensenhandel: meisjes tussen 12 en 17 jaar die seksueel uitgebuit worden. ‘Mensenhandel is hier en nu. Deel de video, lees je in en vertel het verhaal door. Voor je zusje, buurmeisje of jongen in de bus’, zo luidt de oproep van de ‘Zie je me staan’-campagne. 

'Het is hier en nu'

In de campagne wordt gerefereerd aan het getal 1300, dat volgens het CKM staat voor de groep jonge seksueel uitgebuite meisjes terwijl er in werkelijkheid, naar schatting, meer dan 6000 slachtoffers van mensenhandel zouden zijn. Het CKM werkte voor de campagne samen met ambassadeurs Lauren Verster en influencers Milan en Irma Knol. ‘Zij gaan in gesprek met ervaringsdeskundigen om daarna de urgentie van het thema mensenhandel te delen met hun volgers op social media.'

De 'Zie je me staan'-video

De 'Zie je me staan'-video

'De 1300-deal'

Naast de campagnevideo presenteer CKM de ‘1300-deal’. De stichting legt uit dat acht politieke partijen hier onderdeel van uitmaken; CDA, PvdA, SP, GroenLinks, SGP, ChristenUnie, D66, PVDD. De deal is een belofte van de partijen dat ze zich aankomende vier jaren hard gaan maken voor de aanpak van mensenhandel. 

Lees ook: Campagne voor seksueel uitgebuite meisjes grijpt je naar de keel

Credits

Video agency: Tante Tini

Concepting: CKM en Tante Tini

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie