Jai Kotecha nieuwe ceo Ogilvy Social.Lab Amsterdam

Kotecha was managing partner bij Ogilvy London en strijdt voor een meer culturele en etnische diversiteit binnen de communicatiewereld.

Jai Kotecha nieuwe ceo Ogilvy Social.Lab Amsterdam

Ogilvy maakt bekend dat het Ogilvy UK’s Jai Kotecha benoemt als nieuwe ceo van Ogilvy Social.Lab Amsterdam. In zijn nieuwe rol zal Kotecha leidinggeven aan een team van 150 strategen, media-specialisten en creatieven die onderscheidende en effectieve campagnes willen ontwikkelen voor lokale en internationale klanten. Kotecha zal nauw samenwerken met WPP-partners in de Amsteldok Campus in Amsterdam en het Ogilvy-netwerk. 

Advertentie
advertisement

Doelstelling

Kotecha zegt zelf over zijn doelstellingen: ‘In een marketinglandschap dat blijft evolueren, zie ik het als mijn rol om Ogilvy steeds vooruit te laten kijken. Ik wil de organisatie klaar maken voor de toekomst door ons talent te laten groeien. Daarnaast wordt het mijn taak om voor onze klanten en hun merken nieuwe kansen te creëren door gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen. Ik heb altijd geloofd in het benutten van diversiteit in denkbeelden, leeftijd en afkomst, net zoals in etniciteit. Ik zie diversiteit als meer dan alleen een verschil van kleur; het gaat ook om neurale diversiteit en verschillen van achtergronden. En het samenstellen van sterke teams van uiteenlopende mensen.’

Kotecha heeft ruim zeventien jaar ervaring in digital en marcom, en heeft gewerkt met klanten en bureaus in Sydney en Londen. 

'Inleiden nieuwe fase'

Paul O’Donnell, chairman & ceo Ogilvy EMEA zegt over de aanstelling van de ceo: ‘Kotecha heeft in Londen een doorslaggevende rol gespeeld in het benutten van nieuwe digitale kansen en het smeden van nieuwe partnerships. Hij brengt diepgaande kennis en ervaring mee naar Ogilvy Social.Lab Amsterdam, een bloeiend kantoor in een markt die cruciaal is voor het Ogilvy-netwerk.’ Heleen Heijt, coo Ogilvy Social.Lab Amsterdam, voegt daar aan toe: ‘Met zijn opmerkelijke bijdrage als head of social and content en lid van de Ogilvy UK board, is Kotecha bij uitstek geschikt om het bureau in deze nieuwe fase te leiden.’ 

Met de aanstelling van Kotecha wil Ogilvy de ambitie van het bureau markeren om het huidige succes door te zetten en de expertise uit te breiden. Kotecha zal zij aan zij werken met met coo Heijt op de klanten waaronder Philips, Mattel, Asics, Ford, BP en Sennheiser.

Diversiteitsvraagstuk binnen de industrie

Kotecha geeft aan dat hij lid blijft van de Ogilvy UK-board en daarnaast betrokken blijft bij Ogilvy Roots, een bureaubreed netwerk dat culturele en etnische diversiteit in de communicatie-industrie moet stimuleren. Dit initiatief zou ook zijn overgenomen door het WPP-netwerk. Ogilvy Social.Lab maakt duidelijk dat het diversiteits-kwestie in de communicatie-industrie hoog op de agenda staat en dat Kotecha’s betrokkenheid bij diversiteit verder gaat dan de onderwerpen etniciteit, gender en seksuele geaardheid. ‘Hij vindt namelijk dat neurale diversiteit – dus diversiteit van cognitieve vaardigheden - erg belangrijk is. Kotecha is van plan om een innovatief en inclusief diversiteitsprogramma te starten waarbij ook neurale diversiteit aan de orde zal komen.’

Lees ook: Pride 2020: De ceo van Ogilvy als dragqueen en het picknickkleed van Deliveroo

Plaats als eerste een reactie

Advertentie