Premium

Money Matters: David Vermeulen, oprichter en ceo The Inner Circle

In de rubriek Money Matters vragen we mensen uit het vak naar hun koopgedrag, hun merkvoorkeur en -afkeer en stellen we ze de 'jackpotvraag'

Money Matters: David Vermeulen, oprichter en ceo The Inner Circle
Foto: Tim Stet

David Vermeulen is oprichter en ceo van datingapp The Inner Circle. Een succesvol initiatief om mensen bij elkaar te brengen en: 'de vonk te laten overslaan'. Waar geeft hij zijn geld aan uit?

Advertentie
advertisement
Wat is je mooiste aankoop ooit?

‘Dat is een portemonnee van Ekster, die ik ooit via een Kick-starter-campagne heb besteld. Veel andere artikelen die ik via Kickstarter bestelde, kreeg ik óf nooit binnen of waren in het echt meer dan teleurstellend. Het Nederlandse merk Ekster daarentegen is een mooi ontworpen portefeuille van Italiaans leer die jaren meegaat. Er zit ook zelfs een geotracker in, zo dat je hem via een app weer terug kan vinden. Zo vond ik de laatste keer mijn Ekster terug op de grond in de kroeg. Nou, dan blijf je nog wel even hangen om het te vieren.’

Aan welke producten geef je te veel geld uit?

‘Goed eten. San Pellegrino Top 50 Beste Restaurants erbij halen om daarna te eten in steden als Kopenhagen, San Sebastian of Girona. Eerst moet je proberen te reserveren, zo’n drie tot zes maanden van tevoren. Als je dan bevestiging binnenkrijgt, begint het feest. Nu met corona ga ik niet op citytrips en vind ik het heel leuk om alle goede restaurants in Amsterdam te (her)ontdekken.’

Welk merk brengt je van A naar B?

‘Samen met mijn dochter Bowie pak ik de Urban Arrow. En sinds kort heb ik de nieuwe VanMoof aangeschaft. Erg fijne fiets, twee keer trappen en je gaat met 32 kilometer per uur door de stad. Laat die toeristen maar thuisblijven.’

Om welke aankoop lach je je vrienden (stiekem) uit?

‘Van die te dure brillen met een te heftig montuur. Vaak worden ze gedragen tijdens carnaval of door reclamemannen van boven de vijftig. Ik zie er steeds meer vrienden mee lopen. Ik begrijp het gewoon niet.’

Ben je een impulskoper, twijfelaar of uitzoeker?

‘Uit eten of een goed hotel vinden, is echt uitzoekwerk. Maar op de plee op de AliExpress-app swipen en onnodige gadgets bestellen, dat zou ik wel onder het kopje impulsaankopen willen plaatsen.’

Koop je je luiheid af?

‘Ja, als het kan zeker. Voor klussen zoek ik altijd iemand die het kan fixen. Ik ben sowieso erg onhandig en daarbij heb ik ook nog eens weinig geduld, dat gaat gewoon niet samen.’ 

Van welke aankoop krijg je nu nog pijn in je buik?

‘Dat was mijn eerste auto in Amsterdam. Niet zozeer vanwege de auto zelf, maar elke dag zonder vergunning je auto in de straat parkeren om dan de volgende ochtend op weg naar je werk te zien of je wel of geen boete had. Dit bracht wel heel veel spanning met zich mee.’ 

Met welk merk wil je niet gezien worden?

‘Met Mike. Dat is een sokkenmerk dat ik ooit op de Albert Cuyp heb gekocht met een logo dat echt heel erg leek op dat van Nike.’

Je hebt de jackpot gewonnen! Wat koop je als eerste?

‘Een padelbaan, sowieso, en die komt op het dak. Moeten wel eerst de zonnepanelen eraf. Ik deel nu een pingpongtafel met mijn buurman Jan. Dat is al hartstikke leuk. Oh, en naast de padelbaan, als er nog plek is, zou ik ook wel een waterglijbaan willen, met daarnaast een klein gezellig buitenbarretje en ingebouwde barbecue.’

Lees ook: 

Het interview met Vermeulen is terug te vinden in de oktobereditie van het vakmagazine Adformatie.

Adformtie - Veerkracht
Adformtie - Veerkracht Studio Room
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie