Overslaan en naar de inhoud gaan

Frank du Mosch en oud-Glasnost-duo Stijn Zwinkels en Kirsten Peterse beginnen PR-bureau Numen

Het bureau start met Rituals als eerste grote klant.
Kirsten Peterse, Stijn Zwinkels (midden) en Frank du Mosch
Kirsten Peterse, Stijn Zwinkels (midden) en Frank du Mosch

Voormalig Glasnost-voorman Stijn Zwinkels en accountdirector Kirsten Peterse beginnen samen met oud-journalist en presentator Frank du Mosch een nieuw pr-bureau, Numen. Het bureau start met Rituals als eerste grote klant en verzorgt voor het cosmeticamerk de creatieve corporate communicatie in Nederland en internationaal.

Numen verwijst in het Latijn naar een grenzeloze, onzichtbare kracht. Het bureau zet pr in als vertrekpunt voor corporate campagnes, thought leadership, stakeholdermanagement en interne communicatie.

De oprichters zeggen dat zij merken weerbaar willen maken door communicatie te baseren op zowel maatschappelijke meerwaarde als commerciële doelen. Daarvoor ontwikkelden ze een eigen Resilience Model, dat inzicht geeft in relevante maatschappelijke thema’s waarmee merken zich kunnen verbinden voor een toekomstbestendige reputatie.

Aanvullend

Zwinkels en Peterse werkten eerder bij pr-bureau Glasnost, waar zij respectievelijk managing partner en accountdirector waren. Glasnost verdween in januari van dit jaar als zelfstandig merk en ging op in bureaugroep Ace, waarna veel medewerkers vertrokken.
Du Mosch werkte jarenlang voor de NOS, onder meer als verslaggever en presentator van nieuws- en sportprogramma’s. Daarna bouwde hij een carrière op als mediatrainer en communicatieadviseur.

Volgens Zwinkels lag een gezamenlijk nieuw bureau voor de hand. ‘Onze eerdere samenwerking bewees niet alleen dat we elkaar goed aanvullen en werk met impact maakten, maar ook dat we veel plezier hadden met elkaar en met klanten.’
Hij noemt Du Moschs journalistieke achtergrond een belangrijke aanvulling, omdat die helpt commerciële verhalen te vertalen naar een maatschappelijk en nieuwswaardig perspectief.

Geloofwaardig verhaal

Het bureau werkt volgens het mediatraining first-principe. Mediatraining wordt niet gezien als een eenmalige voorbereiding op een mediaoptreden, maar als strategische sessie waarin het kernverhaal van een organisatie wordt blootgelegd en vertaald naar een actueel en geloofwaardig verhaal.

Daarnaast ondersteunt Numen bedrijven met ceo-positionering, crisiscommunicatie en woordvoering. Volgens de oprichters maakt de inzet van kunstmatige intelligentie het mogelijk routinematige taken te automatiseren, waardoor meer tijd overblijft voor strategisch advies, klantrelaties en contacten met media. Het bureau werkt met kleinere accountteams die efficiënter moeten opereren.

Numen is gevestigd naast het Mediapark in Hilversum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in