Febo heeft na een pitch Awol geselecteerd als nieuw creatief community-bureau. Dat maakte oprichter Salim Abousallam woensdag bekend via LinkedIn. Het Amsterdamse bureau gaat de snackketen ondersteunen met campagnes, creatieve producties en de vernieuwing van de social-kanalen.
Abousallam schrijft dat Awol 'de community rond het merk gaat bouwen en alle campagnes en creaties van A tot Z' voor zijn rekening neemt.
Dino Lobbes, operationeel directeur van Febo, vult aan: 'We hebben voor Awol gekozen omdat ze weten hoe je een community bouwt. Het is een jong team met veel energie en bovenal zijn het Febo-fans. Ze weten echt te Feboniseren.'
Natwerk
De keuze werpt de vraag op of Febo hiermee afscheid neemt van Natwerk, het bureau achter succesvolle campagnes als de Febo-Drijf-In en de Febo-kledinglijn. Reinier Steures, directeur van Natwerk, wil niet inhoudelijk reageren op vragen hierover. 'Ik ben met Febo in gesprek', zegt hij. Wel is het bekend dat Febo al jaren nauwelijks meer actief reclame maakt, ook niet met Natwerk.
Awol, opgericht in 2022, positioneert zich als een social-mediabureau met zo'n tien medewerkers en richt zich op het ontwikkelen van communities rond merken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu