Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Duidelijk moet worden dat er meer keuzes zijn dan ‘ja’ en ‘nee’
Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’
Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

De nieuwe donorwet is op 1 juli 2020 is ingegaan. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport lanceert daarom een vervolgcampagne om duidelijk te maken dat er meer keuzes te maken zijn dan alleen ‘ja’ en ‘nee’. Het ministerie wil met de campagne bereiken dat meer mensen hun keuze maken. De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko. 

De campagne

De campagne start met de vraag: Wat vult Nederland in op donorregister.nl? In de commercial zijn verschillende vrienden én familieleden te zien die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties moeten duidelijk maken dat er vier keuzes zijn; ‘ja’, ‘nee’, ‘ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt’ of ‘mijn partner beslist’. Alle vier de keuzemogelijkheden komen voorbij. 

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Suzanne Koning, campagnemanager DPC: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de 4 keuzes in het Donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je hem maar invult. Iedereen die geen keuze maakt komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie’.'

De campagne is uitgerold op tv, radioco en online. Daarnaast zijn uitingen zichtbaar in regionale dagbladen, trams, achterkanten van vrachtwagens en op buitenreclame. 

Lees ook: Nieuwe Donorwet. Iedereen (18+) is automatisch donor

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’
Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Credits

Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC

Bureau: D&B, Open Now & TBWA\Neboko (DOT) 

Productie: Hazazah (Victor Vroegindeweij)

Media: Initiative

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in