Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: TikTok lanceert Brand Consideration Ads

TikTok lanceert Brand Consideration Ads: target op intentie in elke funnel-fase. Meer grip, meer resultaat.
TikTok's nieuwe tool
TikTok Launches Brand Consideration across APAC TikTok. (z.d.). Newsroom | TikTok.
© https://newsroom.tiktok.com/en-au/tiktok-launches-brand-consideration-across-apac-empowering-brands-to-turn-intent-into-real-impact
TikTok's nieuwe tool
TikTok Launches Brand Consideration across APAC TikTok. (z.d.). Newsroom | TikTok.
© https://newsroom.tiktok.com/en-au/tiktok-launches-brand-consideration-across-apac-empowering-brands-to-turn-intent-into-real-impact

Dit is hoe je slim adverteert op het juiste moment in de customer journey. TikTok introduceerde onlangs de nieuwe Brand Consideration Ads. Deze tool biedt enorme kansen om campagnes creatief en strategisch naar een hoger niveau te tillen. 

Wat maakt deze update zo interessant?

Met de nieuwe Brand Consideration Ads kun je op TikTok niet langer alleen targeten op interesses of demografische kenmerken, maar juist op intentie. Is iemand zich bijvoorbeeld net pas bewust geworden van je merk (Awareness), overweegt iemand een aankoop (Consideration), of staat iemand op het punt om te converteren (Conversion)?
TikTok’s nieuwe aanpak (gebaseerd op hun Marketscope-inzichten) stelt je in staat om campagnes nóg specifieker te segmenteren. Zo kunnen we voor elke fase van de funnel de juiste boodschap én het juiste creatief haakje inzetten.

Wat betekent dit voor jou als merk of marketeer?

- Relevante content per funnel-fase:  We maken gerichte creaties die écht binnenkomen, afhankelijk van waar je doelgroep staat.

- Slimmer mediabudget: Je investeert alleen in mensen die openstaan voor je boodschap. Geen ruis, wél resultaat.

- Betere performance: meer doorkliks, meer engagement, hogere conversie,
allemaal dankzij relevantere targeting.

- Volledige controle over de customer journey: In plaats van hopen op conversie, stuur je er actief op aan.

TikTok heeft inmiddels ook een handige infographic gepubliceerd waarin de werking én eerste resultaten van Brand Consideration Ads worden toegelicht. Deze zien er veelbelovend uit! 

Met Brand Consideration Ads krijg je meer grip, meer relevantie en meer resultaat. Je bent niet alleen zichtbaar, maar echt aanwezig op het juiste moment. Dit is hét moment om je TikTok-strategie future proof te maken en elke impressie maximaal te benutten.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in