
Veel mensen eten structureel te weinig groente, dus start er een wereldwijd initiatief om de groenteconsumptie aan te jagen. Deze beweging, genaamd Veggies First, is geïnitieerd door groenteveredelaar Rijk Zwaan en richt zich als eerste op jongeren die zeggen dat ze gezonder willen eten. Closed on Monday, recent uitgeroepen tot New Kid on the Block, werkte mee aan de strategie, naamontwikkeling, branding en campagnes.
Snack(tomaat)-craving
Heel wat jongeren voelen zich tegengehouden door gemak, prijs, beschikbaarheid en variatie rondom gezond eten. Het is daarom nodig om het beeld van groente te veranderen, zegt Veggies First-woordvoerder Annelies Blaauwkamer. 'Fastfood associeer je vaak met ‘zin in!’, maar achteraf voel je je sloom of schuldig. Bij groente is het precies andersom: vooraf geen zin, achteraf een goed gevoel. Dat contrast willen we omdraaien: groente moet óók een snack-craving oproepen'.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterSamenwerkingen
Om het beeld van groente te verbeteren, wil Veggies First dat groente een prominentere plaats krijgt in het winkelschap, aantrekkelijker naar voren komt in maaltijden en een meer emotionele lading krijgt als lekkere en gezonde keuze. Om dat voor elkaar te krijgen gaat de beweging samenwerken met scholen, cateraars, retailers en voedselontwikkelaars. Pilots moeten groenteproducten zichtbaarder, aantrekkelijker en makkelijker beschikbaar maken voor jongeren én andere doelgroepen.
Lees ook: Gezonde snackmuur met 'leipe linzen en slimme slierten' krijgt vervolg op scholen in Zuid-Holland
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee