De integratietendens begon in de jaren tachtig op visueel gebied, betoogt John Wood van communicatiebureau Beechwood. Alle uitingen van een adverteerder moesten dezelfde look & feel hebben. In de jaren negentig ging het snel, als gevolg van met name de doorbraak van crm en internet. Consumenten konden nu, op ieder moment en waar ook ter wereld, tegen relatief lage kosten bereikt worden. Het massamediale denken verschoof naar de achtergrond. Net als het denken in demografische segmenten. Het behoud van bestaande klanten werd belangrijker dan het winnen van nieuwe klanten. Binnen deze context is branding cruciaal. En dan het liefst branding op individuele basis, waarbij iedere consument een doelgroep op zich vormt. Wie durft nog te roepen dat marketing eenvoudig is?
Marketing is niet eenvoudig
Geïntegreerde marketingcommunicatie is een van de toverwoorden van de hedendaagse marketing. Net als branding op individuele basis,…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu