Overslaan en naar de inhoud gaan

Omroep Human scoort met organiseren Pride bij een Brabantse voetbalclub

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
tbsm

Met het concept 'Pride in mijn dorp' wil omroep Human zorgen voor meer LHBTQIA+-acceptatie in dorpen in Nederland. Het concept is simpel: draag jouw woonplaats aan, vertel waarom een Pride daar hard nodig is, en wie weet staat presentator Julien Kooij voor de deur met goed nieuws. 

Dit jaar krijgt Iris deze kans. Zij vindt het hoog tijd voor een Pride bij de voetbalclub in het Brabantse Raamsdonk, en Human helpt haar daarbij. De omroep legt dit proces van A tot Z vast in een Instagram-serie: van haar coming-out bij teamleden tot aan het event.

Iris heeft één doel voor ogen: een Pride bij de voetbalclub organiseren en daarmee de LHBTQIA+-gemeenschap een hart onder de riem steken.

(Oud-)bewoners van Raamsdonk staan volledig achter haar idee.

tbsm

Zij zetten graag hun beste beentje voor om Iris te helpen

tbsm
tbsm

De voetbalster hoeft de Pride niet alleen te organiseren, maar krijgt hulp van twee anderen die precies hetzelfde willen.

Iris wil een balletje opgooien bij haar teamleden, en deelt waarom ze een Pride organiseert.

Eén reactie blijft wel even hangen.

tbsm

De Pride bij de voetbalclub is met (pride)vlag en wimpel geslaagd.

En daar kunnen Human en Iris trots op zijn.

tbsm

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in