Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé kiest Publicis en WPP voor media

De Nestlé Group heeft na een review van de mediabelangen wereldwijd gekozen voor consolidatie van het gehele media- en buying account bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens woordvoerder François-Xavier Perroud in het Zwitserse Vevey hebben de nationale Nestlé-organisaties de keuze om exclusief voor beide disciplines in zee te gaan of met ZenithOptimedia of met een Group M-bureau (Mediaedge:cia of MindShare).

Het account heeft een waarde van ongeveer 1,5 miljard dollar. Het gaat om alle merken, categorieën en bedrijven van Nestlé, plus joint venture partner Cereal Partners. In Europa is Universal (McCann) de grote verliezer. Alleen in Japan verandert er niets. Daar behoudt Dentsu de langlopende relatie met Nestlé.

De beslissing heeft geen effect op de reclamebelangen wereldwijd. McCann-Erickson, Publicis, JWT, Ogilvy, Lowe en Dentsu blijven voor Nestlé werken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in