Polaroid had een creatieve injectie nodig dus huurde het bedrijf Lady Gaga in als creative director.
Misschien een opmerkelijke move, maar geen rare: de zangeres is immers een wandelend visueel spektakel, en dat past prima bij een bedrijf dat zich bezig houdt met camera’s en fotografie.
De artieste demonstreert hieronder -een jaar na haar ‘aantreden’- op CES de eerste innovatie: een zonnebril, de GL20, waarmee je foto’s kunt maken.
De bril maakt foto’s en laat ze ook op de glazen zien. Video is ook mogelijk. Data wordt verzonden naar een usb-oordopje, de beelden kunnen via bluetooth naar een printer worden verzonden.
De GL20-bril is onderdeel van een hele lijn camera-gadgets, Gray Label (GL) genaamd. De producten maken allemaal gebruik van Polaroid’s Zink (Zero ink) printtechniek, waarmee Polaroid ook ooit bekend mee is geworden.
Leuk om te zien dat Polaroid nieuwe wegen inslaat met dit soort acties en producten, al denk ik niet dat de camerabril bij een heel groot publiek zal aanslaan. Consumenten zullen waarschijnlijk eerder gaan voor de iets minder extreme GL30-camera.
(via Mashable)

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu